Studium degradace dynamické pevnosti svarových spojů opravovaných hliníkových částí karoserie laserem vs TIG/MIG

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Hanus, Petr
dc.contributor.author Kopáč, Jan
dc.date.accessioned 2024-09-10T06:39:42Z
dc.date.available 2024-09-10T06:39:42Z
dc.date.issued 2024
dc.date.submitted 2024-07-24
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/84129
dc.description.abstract Cílem mé diplomové práce je porovnat metody svařování hliníkových slitin a vybrat nejvhodnější metodu svařování s ohledem na statické a dynamické vlastnosti materiálu po svařování. V teoretické části jsem se zaměřil na hliníkové slitiny používané v automobilovém průmyslu, možnosti jejich oprav a popisem vybraných metod svařování. V experimentální části popisuji přípravu vzorků od jednotlivých metod svařování, průběhy statických a dynamických tahových zkoušek a jejich vyhodnocení. Cílem mé práce bylo vybrat nejvhodnější metodu svařování pro opravy hliníkových karoserií automobilů z hlediska statické a dynamické pevnosti po svařování. cze
dc.format 69 s.
dc.format 69 s.
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení
dc.subject hliníkové slitiny cze
dc.subject svarové spoje cze
dc.subject karoserie automobilů cze
dc.subject tahové zkoušky cze
dc.subject aluminum alloys eng
dc.subject welded joints eng
dc.subject car bodies eng
dc.subject tensile tests eng
dc.title Studium degradace dynamické pevnosti svarových spojů opravovaných hliníkových částí karoserie laserem vs TIG/MIG cze
dc.title.alternative Study of degradation of dynamic strength of welded joints of repaired aluminum body parts by laser vs TIG/MIG eng
dc.type diplomová práce cze
dc.contributor.referee Kačer, Aleš
dc.date.accepted 2024-08-27
dc.description.abstract-translated The aim of my thesis is to compare the welding methods of aluminum alloys and to choose the most suitable welding method with regard to the static and dynamic properties of the material after welding. In the theoretical part, I focused on aluminum alloys used in the automotive industry, their repair options and a description of selected welding methods. In the experimental part, I describe the preparation of samples from individual welding methods, the course of static and dynamic tensile tests and their evaluation. The aim of my work is to select the most suitable welding method for repairing aluminum car bodies in terms of static and dynamic strength after welding. eng
dc.description.department Dopravní fakulta Jana Pernera cze
dc.thesis.degree-discipline Provoz a údržba vozidel cze
dc.thesis.degree-name Ing.
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera cze
dc.thesis.degree-program Dopravní technika cze
dc.description.defence <p>Student přednesl obhajobu své diplomové práce. Zodpověděl otázky z posudku oponenta práce a bez větších&nbsp;zaváhání&nbsp;reagoval na dotazy členů komise.</p> cze
dc.identifier.stag 47920
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet