The Importance of Interchange Terminals between Public Transport Subsystems on the Outskirts of City: Case Study Pardubice

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Baran, Filip cze
dc.contributor.author Heřmánková, Andrea cze
dc.date.accessioned 2024-08-25T15:16:19Z
dc.date.available 2024-08-25T15:16:19Z
dc.date.issued 2023 eng
dc.identifier.issn 1822-296X eng
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/83914
dc.description.abstract The paper focuses on the issue of public transport interchanges on the outskirts of city. Public transport terminals located on the outskirts of cities serve to create nodal points of transport connecting regional and city subsystems of public transport. The construction of new terminals in the existing transport network requires a detailed analysis of the operational concept of all modes of transport to be served by the terminal. In the city of Pardubice (Czech Republic), a new public transport terminal is being considered in the northwest part of the city outside the walking distance from the city centre. Two sites are proposed (Rosice nad Labem and Semtín) adjacent to the railway stations. The Rosice nad Labem site has a better connection to rail transport (2 lines; both long-distance, and regional segment), but no connection to urban public transport. The Semtín site, on the other hand, has a connection to the trolleybus backbone of the urban public transport, but there is only one railway line and only regional segment. It is therefore necessary to assess the situation comprehensively and choose the more suitable from the given locations. The key is to assess the sensibility of interregional transfers to urban transport to reach destinations within the city. The aim of this paper is to evaluate the suitability of the location of considered public transport terminal in the northwest part of the city of Pardubice. The evaluation will be based on traffic assignment methods taking part of four step transport demand modelling. eng
dc.format p. 302-308 eng
dc.language.iso eng eng
dc.publisher Kaunas University of Technology eng
dc.relation.ispartof Transport Means 2023. Part II : proceedings of the 27th International Scientific Conference eng
dc.rights Práce není přístupná eng
dc.subject private transport eng
dc.subject public transport eng
dc.subject public transport terminals eng
dc.subject terminal location eng
dc.subject transport concept eng
dc.subject individuální doprava cze
dc.subject veřejná doprava cze
dc.subject terminály veřejné dopravy cze
dc.subject umístění terminálu cze
dc.subject koncepce dopravy cze
dc.title The Importance of Interchange Terminals between Public Transport Subsystems on the Outskirts of City: Case Study Pardubice eng
dc.title.alternative Význam přestupních terminálů mezi subsystémy veřejné dopravy na okraji města: Případová studie Pardubice cze
dc.type ConferenceObject eng
dc.description.abstract-translated Článek se zaměřuje na problematiku přestupních uzlů veřejné dopravy na okraji města. Terminály veřejné dopravy umístěné na okrajích měst slouží k vytvoření dopravních uzlů propojujících regionální a městské subsystémy veřejné dopravy. Výstavba nových terminálů ve stávající dopravní síti vyžaduje podrobnou analýzu koncepce provozu všech druhů dopravy, které má terminál obsluhovat. Ve městě Pardubice (Česká republika) se uvažuje o výstavbě nového terminálu veřejné dopravy v severozápadní části města mimo docházkovou vzdálenost od centra. Navrhují se dvě lokality (Rosice nad Labem a Semtín) v blízkosti železničních stanic. Lokalita Rosice nad Labem má lepší napojení na železniční dopravu (2 tratě; jak dálkový, tak regionální segment), ale nemá napojení na městskou hromadnou dopravu. Naproti tomu lokalita Semtín má napojení na páteřní trolejbusovou městskou hromadnou dopravu, ale je zde pouze jedna vlaková linka, a to pouze regionální segment. Je tedy nutné posoudit situaci komplexně a z daných lokalit vybrat tu vhodnější. Klíčové je posoudit smysluplnost meziregionálních přestupů na městskou dopravu pro dosažení cílů v rámci města. Cílem tohoto příspěvku je zhodnotit vhodnost umístění uvažovaného terminálu MHD v severozápadní části města Pardubic. Hodnocení bude založeno na metodách přiřazování dopravy, které jsou součástí čtyřstupňového modelování dopravní poptávky. cze
dc.event 27th International Scientific Conference Transport Means 2023 (04.10.2023 - 06.10.2023, Palanga) eng
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus postprint eng
dc.relation.publisherversion https://wdn2.ipublishcentral.com//ktu/viewinsidehtml/502002976191248 eng
dc.project.ID SGS_2023_017/Modelování vybraných aspektů dopravní technologie a řízení III eng
dc.identifier.scopus 2-s2.0-85177044916 eng
dc.identifier.obd 39888867 eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet