The role of top management meetings in enhancing product innovation and performance

Show simple item record

dc.contributor.author Prokop, Viktor cze
dc.contributor.author Hájek, Petr cze
dc.date.accessioned 2024-08-24T07:27:21Z
dc.date.available 2024-08-24T07:27:21Z
dc.date.issued 2023 eng
dc.identifier.issn 0033-6807 eng
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/83791
dc.description.abstract Top management meetings enable the positive flow of knowledge and building of key relationships within the company and its suppliers. This study draws on open innovation and upper echelons theories to analyze the effects of top management meetings on open innovation instruments, product innovation and sales performance. We use partial least squares structural equation modeling and fuzzy-set qualitative comparative analysis to perform the path analysis of the hypothesized effects of top management meetings using data of 1,523 firms across 11 European countries. The results support the hypotheses that declare that top management meetings with suppliers positively influence product innovation while the effects of top management team meetings on product innovation remain negative. Surprisingly, the hypothesis that top management meetings with suppliers positively affect firm sales performance was not confirmed. Additionally, our efforts support the critical role of buyer-supplier relationships for innovation activities, primarily for services rather than manufacturing industries. eng
dc.format p. 745-763 eng
dc.language.iso eng eng
dc.publisher Wiley-Blackwell eng
dc.relation.ispartof R and D Management, volume 53, issue: 5 eng
dc.rights Práce není přístupná eng
dc.subject firm performance eng
dc.subject transformational leadership eng
dc.subject corporate entrepreneurship eng
dc.subject supplier relationships eng
dc.subject moderating role eng
dc.subject knowledge eng
dc.subject capability eng
dc.subject diversity eng
dc.subject impact eng
dc.subject exploration eng
dc.subject pevný výkon cze
dc.subject transformační vedení cze
dc.subject podnikové podnikání cze
dc.subject dodavatelské vztahy cze
dc.subject moderátorská role cze
dc.subject znalost cze
dc.subject schopnost cze
dc.subject rozmanitost cze
dc.subject dopad cze
dc.subject průzkum cze
dc.title The role of top management meetings in enhancing product innovation and performance eng
dc.title.alternative Role schůzek vrcholového managementu při zlepšování produktových inovací a výkonu firem cze
dc.type article eng
dc.description.abstract-translated Setkání vrcholového managementu umožňují pozitivní tok znalostí a budování klíčových vztahů v rámci společnosti a jejích dodavatelů. Tato studie čerpá z teorií otevřených inovací a vyšších vrstev a analyzuje efekty setkávání vrcholového managementu na firemní inovační nástroje, inovace produktů a prodejní výkonnost. Tato studie využívá modelování parciálních strukturálních rovnic metodou nejmenších čtverců a fuzzy-set kvalitativní komparativní analýzu a dále data o 1 523 firmách z 11 evropských zemí. Výsledky podporují hypotézy, které deklarují, že setkávání top managementu s dodavateli pozitivně ovlivňují produktovou inovaci, zatímco efekty interních setkávání top managementu na produktovou inovaci zůstávají negativní. Překvapivě se nepotvrdila hypotéza, že setkávání top managementu s dodavateli pozitivně ovlivňují výkonnost firmy. Tento článek navíc podporuje kritickou roli vztahů mezi kupujícím a dodavatelem pro inovační aktivity, především pro služby, nikoli pro zpracovatelský průmysl. cze
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus postprint eng
dc.identifier.doi 10.1111/radm.12593 eng
dc.relation.publisherversion https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/radm.12593 eng
dc.project.ID GA19-15498S/Modelování emocí ve verbální a neverbální manažerské komunikaci pro predikci podnikových finančních rizik eng
dc.identifier.wos 000994059500001 eng
dc.identifier.scopus 2-s2.0-85150781768 eng
dc.identifier.obd 39889392 eng


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account