Modelling bank customer behaviour using feature engineering and classification techniques

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Abedin, Mohammad Zoynul cze
dc.contributor.author Hájek, Petr cze
dc.contributor.author Sharif, Taimur cze
dc.contributor.author Satu, Shahriare cze
dc.contributor.author Khan, Imran cze
dc.date.accessioned 2024-08-24T07:25:55Z
dc.date.available 2024-08-24T07:25:55Z
dc.date.issued 2023 eng
dc.identifier.issn 0275-5319 eng
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/83775
dc.description.abstract This study investigates customer behaviour and activity in the banking sector and uses various feature transformation techniques to convert the behavioural data into different data structures. Feature selection is then performed to generate feature subsets from the transformed datasets. Several classification methods used in the literature are applied to the original and transformed feature subsets. The proposed combined knowledge mining model enable us to conduct a benchmark study on the prediction of bank customer behaviour. A real bank customer dataset, drawn from 24,000 active and inactive customers, is used for an experimental analysis, which sheds new light on the role of feature engineering in bank customer classification. This paper's detailed systematic analysis of the modelling of bank customer behaviour can help banking institutions take the right steps to increase their customers' activity. eng
dc.format p. 101913 eng
dc.language.iso eng eng
dc.publisher Elsevier Science BV eng
dc.relation.ispartof Research in International Business and Finance, volume 65, issue: April eng
dc.rights Práce není přístupná eng
dc.subject Customer behaviour eng
dc.subject Data mining eng
dc.subject Feature transformation eng
dc.subject Feature selection eng
dc.subject Classification techniques eng
dc.subject Chování zákazníků cze
dc.subject dolování dat cze
dc.subject transformace příznaků cze
dc.subject výběr příznaků cze
dc.subject klasifikační techniky cze
dc.title Modelling bank customer behaviour using feature engineering and classification techniques eng
dc.title.alternative Modelování chování bankovních zákazníků s využitím technik příznakového inženýrství a klasifikace cze
dc.type article eng
dc.description.abstract-translated Tato studie zkoumá chování a aktivity zákazníků v bankovním sektoru a využívá různé techniky transformace funkcí k převodu dat o chování do různých datových struktur. Následně je proveden výběr příznaků, aby se z transformovaných datových souborů vytvořily podmnožiny příznaků. Na původní a transformované podmnožiny příznaků je aplikováno několik klasifikačních metod používaných v literatuře. Navržený kombinovaný model dolování znalostí umožňuje provést srovnávací studii predikce chování bankovních zákazníků. K experimentální analýze je použit reálný soubor dat o bankovních zákaznících, sestavený z 24 000 aktivních a neaktivních zákazníků, který vrhá nové světlo na úlohu inženýrství příznaků při klasifikaci bankovních zákazníků. Podrobná systematická analýza modelování chování bankovních zákazníků, kterou tento článek obsahuje, může bankovním institucím pomoci podniknout správné kroky ke zvýšení aktivity jejich zákazníků. cze
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus postprint eng
dc.identifier.doi 10.1016/j.ribaf.2023.101913 eng
dc.relation.publisherversion https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0275531923000399 eng
dc.project.ID GA19-15498S/Modelování emocí ve verbální a neverbální manažerské komunikaci pro predikci podnikových finančních rizik eng
dc.identifier.wos 000951433200001 eng
dc.identifier.scopus 2-s2.0-85149284943 eng
dc.identifier.obd 39889346 eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet