Knowledge Management: The Value of Inter And Intra-Firm Activities Towards Firm Innovation Performance

Show simple item record

dc.contributor.author Arthur, Emmanuel Ebo cze
dc.contributor.author Stejskal, Jan cze
dc.date.accessioned 2024-08-24T07:24:20Z
dc.date.available 2024-08-24T07:24:20Z
dc.date.issued 2023 eng
dc.identifier.isbn 978-1-914587-73-3 eng
dc.identifier.issn 2048-8963 eng
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/83759
dc.description.abstract Firms mainly depend on innovation to remain competitive in business. New knowledge is a major resource for firms on the path of achieving innovation performance. This paper seeks to examine how intra-firm and inter-firm activities promote knowledge sharing toward innovation performance. We used the variables channels of information to represent inter-firm activities and workplace organization methods to represent intra-firm knowledge-sharing activities. The proxies for innovation performance were product innovation and business process innovation. Cross-sectional country-level data from CIS 2018 for 17 countries within the EU region was used for our study. The OLS regression method was used for the analysis. While existing studies concentrate on inter-firm knowledge transfer and single country-level studies, our study focuses on a blend of intra-firm and intra-firm cross-country studies. We also emphasized the value of knowledge sharing and cognition in the knowledge transfer process toward achieving firm innovation performance. Our model was built on the knowledge-based view (KBV) and social network theory (SNT). We found that cross-functional workgroups, conferences, trade fairs and exhibitions have a positive significant impact on both product and business process innovation. Published patent had a significant impact on product innovation but was not statistically significant for business process innovation. In conclusion, we found that intra-firm knowledge-sharing activities impact more on innovation performance of firms more than inter-firm knowledge-sharing activities of firms in the EU. Our study is limited to using cross-sectional data and the number of countries within the EU involved in the study. We believe longitudinal data and the involvement of more EU countries in future studies will yield robust findings for more reliable inferences. eng
dc.format p. 74-81 eng
dc.language.iso eng eng
dc.publisher Academic Conferences International Limited eng
dc.relation.ispartof Proceedings of the 24th European Conference on Knowledge Management eng
dc.rights Práce není přístupná eng
dc.subject Channels of information eng
dc.subject EU eng
dc.subject Knowledge sharing eng
dc.subject Knowledge-based view eng
dc.subject Social network theory eng
dc.subject Informační kanály cze
dc.subject EU cze
dc.subject sdílení znalostí cze
dc.subject znalostní pohled cze
dc.subject teorie sociálních sítí cze
dc.title Knowledge Management: The Value of Inter And Intra-Firm Activities Towards Firm Innovation Performance eng
dc.title.alternative Znalostní management: Hodnota mezifiremních a vnitrofiremních aktivit směrem k firemní inovační výkonnosti cze
dc.type ConferenceObject eng
dc.description.abstract-translated Udržení konkurenceschopnosti v podnikání závisí především na inovacích. Nové znalosti jsou hlavním zdrojem pro firmy na cestě k dosažení inovační výkonnosti. Tento článek se snaží prozkoumat, jak vnitrofiremní a mezifiremní aktivity podporují sdílení znalostí směrem k inovační výkonnosti. Použili jsme proměnné kanály informací k reprezentaci mezifiremních aktivit a metody organizace pracoviště k reprezentaci vnitrofiremních aktivit sdílení znalostí. Zástupci inovační výkonnosti byly inovace produktů a inovace obchodních procesů. Pro naši studii byla použita průřezová data na úrovni zemí ze SNS 2018 pro 17 zemí v rámci regionu EU. K analýze byla použita regresní metoda OLS. Zatímco stávající studie se zaměřují na mezifiremní přenos znalostí a studie na úrovni jednotlivých zemí, naše studie se zaměřuje na kombinaci vnitropodnikových a vnitropodnikových mezistátních studií. Zdůraznili jsme také hodnotu sdílení znalostí a poznání v procesu přenosu znalostí směrem k dosažení inovační výkonnosti firmy. Náš model byl postaven na znalostním pohledu (KBV) a teorii sociálních sítí (SNT). Zjistili jsme, že mezifunkční pracovní skupiny, konference, veletrhy a výstavy mají pozitivní významný dopad na inovace produktů i obchodních procesů. Zveřejněný patent měl významný dopad na inovaci produktu, ale nebyl statisticky významný pro inovaci obchodních procesů. Závěrem jsme zjistili, že činnosti v rámci sdílení znalostí v rámci firmy mají větší dopad na inovační výkonnost firem než aktivity firem v EU zaměřené na sdílení znalostí mezi firmami. Naše studie je omezena na použití průřezových dat a počtu zemí v rámci EU zapojených do studie. Věříme, že longitudinální data a zapojení více zemí EU do budoucích studií přinesou robustní zjištění pro spolehlivější závěry. cze
dc.event 24th European Conference on Knowledge Management, ECKM 2023 (07.09.2023 - 08.09.2023, Lisabon) eng
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus postprint eng
dc.identifier.doi 10.34190/eckm.24.1.1300 eng
dc.relation.publisherversion https://papers.academic-conferences.org/index.php/eckm/article/view/1300/1279 eng
dc.project.ID SGS_2023_011/Analýza prvků udržitelných a odolných regionálních inovačních systémů eng
dc.identifier.scopus 2-s2.0-85177823650 eng
dc.identifier.obd 39889319 eng


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account