Effect of the magnetorheological damper dynamic behaviour on the rail vehicle comfort: hardware-in-the-loop simulation

Show simple item record

dc.contributor.author Jeniš, Filip cze
dc.contributor.author Kubík, Michal cze
dc.contributor.author Michálek, Tomáš cze
dc.contributor.author Strecker, Zbyněk cze
dc.contributor.author Žáček, Jiří cze
dc.contributor.author Mazůrek, Ivan cze
dc.date.accessioned 2024-08-24T07:01:58Z
dc.date.available 2024-08-24T07:01:58Z
dc.date.issued 2023 eng
dc.identifier.issn 2076-0825 eng
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/83542
dc.description.abstract Many publications show that the ride comfort of a railway vehicle can be significantly improved using a semi-active damping control of the lateral secondary dampers. However, the control efficiency depends on the selection of the control algorithm and the damper dynamic behaviour, i.e., its force rise response time, force drop response time and force dynamic range. This paper examines the influence of these parameters of a magnetorheological (MR) damper on the efficiency of S/A control for several control algorithms. One new algorithm has been designed. Hardware-in-the-loop simulation with a real magnetorheological damper has been used to get close to reality. A key finding of this paper is that the highest efficiency of algorithms is not achieved with a minimal damper response time. Furthermore, the force drop response time has been more important than the force rise response time. The Acceleration Driven Damper Linear (ADD-L) algorithm achieves the highest efficiency. A reduction in vibration of 34% was achieved. eng
dc.format p. nestránkováno eng
dc.language.iso eng eng
dc.relation.ispartof Actuators, volume 12, issue: 2 eng
dc.rights Pouze v rámci univerzity eng
dc.subject hardware-in-the-loop eng
dc.subject Acceleration Driven Damper eng
dc.subject response time eng
dc.subject dynamic range eng
dc.subject semi-active eng
dc.subject magnetorheological damper eng
dc.subject railway vehicle eng
dc.subject lateral vibration eng
dc.subject hardware-in-the-loop cze
dc.subject Acceleration Driven Damper cze
dc.subject časová konstanta cze
dc.subject dynamický rozsah cze
dc.subject magnetorheologický tlumič cze
dc.subject železniční vozidlo cze
dc.subject příčné vibrace cze
dc.title Effect of the magnetorheological damper dynamic behaviour on the rail vehicle comfort: hardware-in-the-loop simulation eng
dc.title.alternative Vliv dynamických vlastností magnetorheologického tlumiče na jízdní komfort kolejového vozidla: hardware-in-the-loop simulace cze
dc.type article eng
dc.description.abstract-translated Mnoho publikací ukazuje, že jízdní komfort železničního vozidla může být významně zlepšen pomocí semiaktivního řízení příčných sekundárních tlumičů. Účinnost řízení tlumičů však závisí na zvoleném řídicím algoritmu a na dynamických vlastnostech tlumiče, tj. na rychlosti nárůstu a poklesu síly a na dynamickém rozsahu tlumiče. V tomto příspěvku je provedeno vyšetření vlivu těchto parametrů magnetorheologického (MR) tlumiče na účinnost S/A řízení pro několik řídicích algoritmů; navržen je i jeden nový algoritmus. Pro přiblížení se realitě byla využita technika harware in-the-loop simulace. Nejvýznamnějším zjištěním tohoto příspěvku je fakt, že nejvyšší účinnosti algoritmu není dosaženo při minimální časové konstantě tlumiče. Dále se ukazuje, že rychlost poklesu síly v tlumiči je významnější než rychlost nárůstu. Nejvyšší účinnost vykazuje algoritmus ADD-L, u kterého bylo docíleno snížení úrovně vibrací o 34 %. cze
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus postprint eng
dc.identifier.doi 10.3390/act12020047 eng
dc.relation.publisherversion https://www.mdpi.com/2076-0825/12/2/47 eng
dc.identifier.wos 000938074600001 eng
dc.identifier.scopus 2-s2.0-85148911116 eng
dc.identifier.obd 39888285 eng


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account