dc.contributor.advisor |
Jilek, Petr |
|
dc.contributor.author |
Kodovský, František
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-08T13:55:24Z |
|
dc.date.available |
2024-07-08T13:55:24Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.date.submitted |
2024-04-18 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/83520 |
|
dc.description.abstract |
Ve velmi blízké budoucnosti bude umožněn provoz autonomních vozidel, a je více než pravděpodobné, že autonomní tahače nebudou výjimkou. Z tohoto důvodu se musí jízdní soupravy přizpůsobit tak, aby byla regulace trajektorie jízdy co možná nejjednodušší a nejefektivnější. Toho se dá dosáhnout například přípojným vozidlem se systémem aktivních náprav. Takové to přípojné vozidlo bude kopírovat trajektorii tahače. Řídicí jednotka autonomní jízdy se pak může k soupravě chovat jako k samotnému tažnému vozidlu a nemusí vypočítávat nadjíždění soupravy do zatáčky. |
cze |
dc.format |
64 s. |
|
dc.format |
64 s. |
|
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Ovladatelnost |
cze |
dc.subject |
bezpečnost |
cze |
dc.subject |
systém natočení všech náprav |
cze |
dc.subject |
autonomní jízda |
cze |
dc.subject |
4WS |
cze |
dc.subject |
Handling |
eng |
dc.subject |
safety |
eng |
dc.subject |
system of all wheels steering |
eng |
dc.subject |
autonomous drive |
eng |
dc.subject |
4WS |
eng |
dc.title |
Návrh a vzájemné porovnání řízení pro přípojné vozidlo se systémem 4WS |
cze |
dc.title.alternative |
Design and inter-comparison of steering for a trailer with 4WS system |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Voženílek, Robert |
|
dc.date.accepted |
2024-06-04 |
|
dc.description.abstract-translated |
In the very near future, autonomous vehicles will be allowed to operate, and it is more than likely that autonomous tractor-trailers will be no exception. For this reason, vehicles must adapt to make trajectory control as simple and efficient as possible. This can be achieved, for example, by a trailer with an active axle system. Such a trailer will follow the trajectory of the tractor unit. The autonomous driving control unit can then treat the rig as a towing vehicle itself and does not have to calculate the overtaking of the rig into a curve. |
eng |
dc.description.department |
Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Stavba vozidel |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.thesis.degree-program |
Dopravní technika |
cze |
dc.description.defence |
<p>Student prezentoval svou diplomovou práci. Na dotazy reagoval, některé odpovědi nebyly zcela uspokojivé.</p> |
cze |
dc.identifier.stag |
47860 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |