Vliv parametrů vozidla na odpor z jízdy obloukem pro různé parametry trati

Show simple item record

dc.contributor.advisor Šlapák, Jiří
dc.contributor.author Heřt, Dominik
dc.date.accessioned 2024-07-08T13:51:34Z
dc.date.available 2024-07-08T13:51:34Z
dc.date.issued 2024
dc.date.submitted 2024-05-10
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/83311
dc.description.abstract Tato práce se zabývá problematikou jízdy a postavení železničních vozidel v oblouku koleje a odporu z jízdy obloukem koleje. První část práce se věnuje teoretickému rozboru jízdy obloukem, popisem odporu při jízdě obloukem, popisem parametrů vozidla a trati majících vliv na odpor z jízdy obloukem. Dále je popsána Heumannova metoda, která se problematikou jízdy obloukem zabývá. V druhé části je popsán a znázorněn graficko-početní postup řešení postavení vozidla v oblouku koleje a zjištění velikostí řídících sil. Tato původní metoda rozšířena o numerickou metodu, pomocí níž jsme schopni zobrazovat závislost odporu z jízdy obloukem na požadovaných parametrech vozidla a trati. cze
dc.format 46 s.
dc.format 46 s.
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení
dc.subject odpor z jízdy obloukem cze
dc.subject Heumannova metoda cze
dc.subject grafické řešení cze
dc.subject numerické řešení cze
dc.subject polohy podvozku cze
dc.subject jízda obloukem cze
dc.subject curve resistance eng
dc.subject Heumann method eng
dc.subject graphical solution eng
dc.subject numerical solution eng
dc.subject bogie positions eng
dc.subject curve driving eng
dc.title Vliv parametrů vozidla na odpor z jízdy obloukem pro různé parametry trati cze
dc.title.alternative The influence of vehicle parameters on curve resistance for various track parameters eng
dc.type bakalářská práce cze
dc.contributor.referee Vágner, Jakub
dc.date.accepted 2024-06-03
dc.description.abstract-translated This work deals with the issue of driving and the positioning of railway vehicles on curved tracks and the resistance of driving around curves. The first part of the work focuses on the theoretical analysis of driving around curves, describing the resistance encountered during curve driving, and outlining the parameters of the vehicle and track that affect the resistance of driving around curves. Additionally, the Heumann method, which deals with the issue of driving around curves, is described. In the second part, a graphical-computational procedure for solving the positioning of the vehicle on curved tracks and determining the magnitudes of the controlling forces is described and illustrated. This original method is expanded by a numerical method, through which we are able to display the dependence of the resistance of driving around curves on the desired parameters of the vehicle and track. eng
dc.description.department Dopravní fakulta Jana Pernera cze
dc.thesis.degree-discipline Dopravní prostředky: Kolejová vozidla cze
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera cze
dc.thesis.degree-program Dopravní technologie a spoje cze
dc.description.defence <p>Student přednesl obhajobu bakalářské práce. Jeho projev&nbsp;byl velmi dobrý. Student dále zodpověděl všechny dotazy vedoucího práce, oponenta práce a členů komise.&nbsp;</p> cze
dc.identifier.stag 45776
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account