Mentoring v perioperační péči

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hlaváčková, Eva
dc.contributor.author Matušová, Lucie
dc.date.accessioned 2024-07-08T13:50:37Z
dc.date.available 2024-07-08T13:50:37Z
dc.date.issued 2024
dc.date.submitted 2024-04-26
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/83239
dc.description.abstract Hlavním cílem diplomové práce bylo zjistit zkušenosti mentorů/mentorek s mentoringem v perioperační péči u nových zaměstnanců i studentů. Práce je rozdělena na dvě hlavní části - teoretickou, která je rešerší oblastí týkajících se mentoringu v perioperační péči a praktickou, která vznikla na základě rozhovorů s mentorkami v perioperační péči. Teoretická část vysvětluje základní pojmy k tématu, lehce popisuje práci instrumentářky na operačním sále, řeší pozici mentora z obecného i ošetřovatelského pohledu, včetně legislativy. Část práce se věnuje certifikovanému kurzu v oboru mentor klinické praxe ošetřovatelství a porodní asistence - jak ho získat a jaké jsou jeho výhody. Mimo jiné se práce zabývá mentorováním v praxi, ať už se jedná o vyučovací styly mentora, materiální a didaktické pomůcky nebo přípravě mentora k výuce, komunikaci v mentoringu, hodnocení jak menteeho, tak mentora. Práce popisuje vedení adaptačního procesu u nového pracovníka, tak vedení praxí studentů. Poslední kapitoly popisují specifika, typy, principy, styly učení, motivaci či bariéry ve vzdělávání dospělých. Praktická část vznikla za pomoci vytvoření polostrukturovaných rozhovorů s mentorkami v perioperační péči. Obsahuje stručně popsanou metodiku průzkumu a analýzy dat. Získaná data byla zpracována do tabulek, myšlenkových map a textově vysvětlena. Řešenými oblastmi byli podmínky pro pozici mentora a jeho finanční ohodnocení, vzdělávání perioperačních sester, vnímání pozice mentora, zkušenosti s vedením adaptačního procesu nebo praxí studentů, vnímání výhod a nevýhod pozice mentora a na závěr specifické poznatky, které plynuly ze zkušeností oslovených mentorek. cze
dc.format 90, 122 858 znaků (bez mezer)
dc.format 90, 122 858 znaků (bez mezer)
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení
dc.subject Perioperační péče cze
dc.subject mentoring cze
dc.subject mentee cze
dc.subject edukace cze
dc.subject andragogika cze
dc.subject didaktika cze
dc.subject praxe cze
dc.subject adaptační proces cze
dc.subject Perioperative care eng
dc.subject mentoring eng
dc.subject mentee eng
dc.subject education eng
dc.subject andragogy eng
dc.subject didactics eng
dc.subject practice eng
dc.subject adaptation process eng
dc.title Mentoring v perioperační péči cze
dc.title.alternative Mentoring in perioperative care eng
dc.type diplomová práce cze
dc.contributor.referee Škvrňáková, Jana
dc.date.accepted 2024-06-13
dc.description.abstract-translated The main objective of the thesis was to discover the experiences of mentors with mentoring in perioperative care for both new employees and students. The work is divided into two main parts - a theoretical section, which is a review of areas related to mentoring in perioperative care, and a practical section, which was created based on interviews with mentors in perioperative care. The theoretical part explains basic concepts related to the topic, briefly describes the work of a surgical technician in the operating room, addresses the position of the mentor from both a general and nursing perspective, including legislation. a section of the work is dedicated to a certified course in the field of mentor clinical practice in nursing and midwifery - how to obtain it and its advantages. Among other things, the work deals with mentoring in practice, whether it concerns the teaching styles of the mentor, material and didactic aids, or the preparation of the mentor for teaching, communication in mentoring, evaluation of both the mentee and the mentor. The work describes the management of the adaptation process for a new employee, as well as the management of student practices. The final chapters describe specifics, types, principles, learning styles, motivation, or barriers in adult education. The practical part was created with the help of semi-structured interviews with mentors in perioperative care. It contains a briefly described methodology of the survey and data analysis. The collected data were processed into tables, mind maps, and textually explained. The areas addressed were the conditions for the mentor position and its financial compensation, education of perioperative nurses, perceptions of the mentor position, experiences with managing the adaptation process or student practices, perceptions of the advantages and disadvantages of the mentor position, and finally specific insights that emerged from the experiences of the interviewed mentors. eng
dc.description.department Fakulta zdravotnických studií cze
dc.thesis.degree-discipline Specializace v porodní asistenci - Perioperační péče cze
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Fakulta zdravotnických studií cze
dc.thesis.degree-program Specializace v porodní asistenci - Perioperační péče cze
dc.description.defence <p><span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: "Times New Roman"; font-size: medium;">Student/ka úspěšně obhájil/a diplomovou práci, odpověděl/a na doplňující otázky oponenta.</span></p> cze
dc.identifier.stag 46223
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account