Bakalářská práce se zaměřuje na informovanost studentů v maturitním ročníku středních zdravotnických škol o možnostech dalšího vzdělávání v ošetřovatelství. Cílem je zmapování znalostí studentů ohledně vyhlášky, podle které budou v klinické praxi pracovat, a jaké jsou rozdíly v kompetencích praktické a všeobecné sestry v klinické praxi. Je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část uvádí stručný přehled pokroku ošetřovatelství
od 10. století až po současnost a vývoj dalšího vzdělávání v ošetřovatelství. Zahrnuje
i podkapitolu, ve které jsou uvedeny významné osobnosti v ošetřovatelství. Detailně pak popisuje současné možnosti vzdělávání v České republice a konkrétní rozdíly v kompetencích praktické a všeobecné sestry.
Praktickou částí je průzkumné šetření provedené kvantitativní metodou formou dotazníku vlastní tvorby. Data z průzkumu ukázala, že si jsou studenti vědomi rozdílů mezi praktickou
a všeobecnou sestrou v klinické praxi, avšak konkrétními vyhláškami a kompetencemi si nejsou příliš jistí. Z průzkumu také vyplývá, že studenti, vystudovaní jako praktické sestry, chtějí pracovat na standardním oddělení a po ukončení vzdělávání v bakalářském či vyšší odborném programu se chtějí věnovat spíše na specializačním jednotkám typu ARO/JIP v soukromém sektoru nebo zvolí možnost ambulance.