Metody kritického myšlení jako prostředek vedoucí k rozvoji čtenářské gramotnosti žáků 2.stupně ZŠ

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Rýdl, Karel
dc.contributor.author Maivald, Markéta
dc.date.accessioned 2024-06-18T14:57:25Z
dc.date.available 2024-06-18T14:57:25Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/82830
dc.description.abstract Práce se zabývá metodami kritického myšlení, které se aplikují ve výuce českého jazyka a literatury pro rozvoj čtenářských kompetencí. Teoretická část práce se věnuje definování pojmu kritické myšlení a historickému náhledu na tento fenomén. Tato část práce charakterizuje modely rozvíjející kritické myšlení a představí základní metodické a didaktické koncepce osvojování a kultivace kritického myšlení. Dále se zaměřuje na program Čtením a psaním ke kritickému myšlení (RWCT) a jeho třífázový model výuky E-U-R. Cílem praktické části práce je předložit návrh vyučovací jednotky s použitím metod kritického myšlení. cze
dc.format 61 s. cze
dc.language.iso cze cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights bez omezení cze
dc.subject kritické myšlení cze
dc.subject čtenářské kompetence cze
dc.subject RWCT cze
dc.subject výuka cze
dc.title Metody kritického myšlení jako prostředek vedoucí k rozvoji čtenářské gramotnosti žáků 2.stupně ZŠ cze
dc.type závěrečná práce cze
dc.contributor.referee Myslivec, Jaroslav
dc.date.accepted 2024
dc.description.abstract-translated This thesis deals with methods of critical thinking applied to teaching of the Czech language and literature. The theoretical part of the thesis defines the concept of critical thinking and provides historical perspective on this phenomenon. This part characterizes models of critical thinking and introduces basic methodological and linquodidactic concepts for acquiring and cultivating critical thinking. It also discusses the Reading and Writing for Critical Thinking Program (RWCT) and its three-phase E-U-R teaching model. The goal of the practical part of the thesis is to present teaching units using methods of critical thinking. eng
dc.thesis.degree-discipline Doplňující pedagogické studium cze
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická cze
dc.subject.translated critical thinking eng
dc.subject.translated reading competencies eng
dc.subject.translated teaching eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet