dc.contributor.advisor |
Rýdl, Karel |
|
dc.contributor.author |
Maivald, Markéta
|
|
dc.date.accessioned |
2024-06-18T14:57:25Z |
|
dc.date.available |
2024-06-18T14:57:25Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/82830 |
|
dc.description.abstract |
Práce se zabývá metodami kritického myšlení, které se aplikují ve výuce českého jazyka a literatury pro rozvoj čtenářských kompetencí. Teoretická část práce se věnuje definování pojmu kritické myšlení a historickému náhledu na tento fenomén. Tato část práce
charakterizuje modely rozvíjející kritické myšlení a představí základní metodické a didaktické koncepce osvojování a kultivace kritického myšlení. Dále se zaměřuje na program Čtením a psaním ke kritickému myšlení (RWCT) a jeho třífázový model výuky E-U-R. Cílem praktické
části práce je předložit návrh vyučovací jednotky s použitím metod kritického myšlení. |
cze |
dc.format |
61 s. |
cze |
dc.language.iso |
cze |
cze |
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
bez omezení |
cze |
dc.subject |
kritické myšlení |
cze |
dc.subject |
čtenářské kompetence |
cze |
dc.subject |
RWCT |
cze |
dc.subject |
výuka |
cze |
dc.title |
Metody kritického myšlení jako prostředek vedoucí k rozvoji čtenářské gramotnosti žáků 2.stupně ZŠ |
cze |
dc.type |
závěrečná práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Myslivec, Jaroslav |
|
dc.date.accepted |
2024 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deals with methods of critical thinking applied to teaching of the Czech language and literature. The theoretical part of the thesis defines the concept of critical thinking and provides historical perspective on this phenomenon. This part characterizes models of critical thinking and introduces basic methodological and linquodidactic concepts for acquiring and cultivating critical thinking. It also discusses the Reading and Writing for Critical Thinking Program (RWCT) and its three-phase E-U-R teaching model. The goal of the practical part of
the thesis is to present teaching units using methods of critical thinking. |
eng |
dc.thesis.degree-discipline |
Doplňující pedagogické studium |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.subject.translated |
critical thinking |
eng |
dc.subject.translated |
reading competencies |
eng |
dc.subject.translated |
teaching |
eng |