Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Rýdl, Karel |
|
dc.contributor.author |
Klimentová Repaská, Eva
|
|
dc.date.accessioned |
2024-06-13T06:04:56Z |
|
dc.date.available |
2024-06-13T06:04:56Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/82829 |
|
dc.description.abstract |
Závěrečná práce doplňkového pedagogického studia je zaměřena na zpracování Příručky (školicí aktivity) pro pedagogické sbory v oblasti informační gramotnosti, s úvodem do teorie bezpečnosti státu a eticko legislativního rámce dotčené problematiky. Cílem práce je seznámení učitelů s tématy jako: bezpečnost státu, formy hybridních hrozeb, role armády a její spolupráce s MŠMT v dané problematice, sonda do podpůrných projektů a portálů pro učitele a veřejnost, které se tématu věnují, morálně etický a legislativní dopad problému na výkon učitelské praxe, informační a mediální gramotnost učitele, trénink každodenního hrdiny (jak obstát v krizové situaci a dobře se orientovat v dané oblasti). Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část, ve kterých bylo zpracováno jak samotné znění Příručky (obsah školicí aktivity), tak vlastní didaktický rozbor navrženého didaktického textu. |
cze |
dc.format |
126 s. |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
bez omezení |
cze |
dc.subject |
informační gramotnost |
cze |
dc.subject |
pedagogika |
cze |
dc.subject |
bezpečnost státu |
cze |
dc.subject |
hybridní hrozby |
cze |
dc.subject |
učitelé |
cze |
dc.subject |
příručky |
cze |
dc.title |
Informační gramotnost pro učitele |
cze |
dc.title.alternative |
Information Literacy for Teachers |
cze |
dc.type |
závěrečná práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Ďatko, Ilona |
|
dc.date.accepted |
2024 |
|
dc.description.abstract-translated |
The final thesis of the follow-up pedagogical study is focused on the preparation of the Handbook (training activity) for teaching staff in the sphere of information literacy, with an introduction to the theory of state security and the ethical-legislative framework of the problems in question. The aim of the thesis is to familiarize teachers with the following topics: state security, forms of hybrid threats, the role of the army and its cooperation with the Ministry of Education, Youth and Sports in the given issue, a probe into support projects and portals for
teachers and the public that deal with the topic, the moral-ethical and legislative impact of the problem on the performance of teaching practice, information and media literacy of the teacher, training to be everyday hero (how to face a crisis situation and navigate in the given area). The thesis is divided into a theoretical and a practical part, in which both the wording of the Handbook itself (the content of the training activity) and the actual didactic analysis of the proposed didactic text were processed. |
eng |
dc.thesis.degree-discipline |
Doplňující pedagogické studium |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.subject.translated |
information literacy |
eng |
dc.subject.translated |
pedagogy |
eng |
dc.subject.translated |
state security |
eng |
dc.subject.translated |
hybrid threats |
eng |
dc.subject.translated |
teachers |
eng |
dc.subject.translated |
guides |
eng |
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
|
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account
|