Integrace ukrajinských žáků do českého veřejného školního systému

Show simple item record

dc.contributor.advisor Retka, Tomáš
dc.contributor.author Křiklanová, Tereza
dc.date.accessioned 2024-06-05T09:32:43Z
dc.date.available 2024-06-05T09:32:43Z
dc.date.issued 2024
dc.date.submitted 2024-03-31
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/82801
dc.description.abstract Cílem bakalářské práce je zmapovat a definovat, jakou roli sehrává v procesu integrace ukrajinských dětí do majoritní české společnosti veřejný školní systém. Tento výzkum reaguje na aktuální dění týkající se pomoci válečným utečencům, kteří byli donuceni opustit své domovy v důsledku vypuknutí válečného konfliktu mezi Ruskou federací a Ukrajinskou republikou. Primární terén pro tento smíšený výzkum bude představoval systém základních škol na Pardubicku. Další skupinu respondentů budou představovat rodiče žáků, kteří tyto školy navštěvují, dále pak také zaměstnanci a klienti neziskové organizace Kalyna. V práci budou využity koncepty antropologie migrace, veřejné politiky měst a neziskových organizací. Cílem výzkumu bude především analyzovat proces začleňování ukrajinských žáků a zkoumat případné bariéry, výzvy a potenciály, které tuto integraci ovlivňují pomocí dat získaných z dotazníku a polostrukturovaných rozhovorů. cze
dc.format 62 s.
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení
dc.subject integrace ukrajinských žáků cze
dc.subject český veřejný školní systém cze
dc.subject neziskové organizace cze
dc.subject antropologie migrace cze
dc.subject integration of Ukrainian students eng
dc.subject Czech public school system eng
dc.subject Non-Profit Organizations eng
dc.subject anthropology of migration eng
dc.title Integrace ukrajinských žáků do českého veřejného školního systému cze
dc.title.alternative Integration of Ukrainian Students Into the Czech Public School System eng
dc.type bakalářská práce cze
dc.contributor.referee Dušek, Libor
dc.date.accepted 2024-05-28
dc.description.abstract-translated The aim of the bachelor thesis is to map and define the role of the public school system in the process of integration of Ukrainian children into the majority Czech society. This research responds to the current developments concerning the assistance to war refugees who were forced to leave their homes as a result of the outbreak of the war between the Russian Federation and the Republic of Ukraine. The primary field for this mixed-method research will be the primary school system in Pardubice region. Another group of respondents will be parents of pupils attending these schools, as well as employees and clients of the non-profit organization Kalyna. The thesis will use the concepts of anthropology of migration, urban public policy, and non-profit making organizations. The main aim of the research will be to analyze the process of integration of Ukrainian pupils and to explore barriers, challenges and potentials that affect this integration using data collected from a questionnaire and semi-structured interviews. eng
dc.description.department Fakulta filozofická cze
dc.thesis.degree-discipline Sociální a kulturní antropologie cze
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická cze
dc.thesis.degree-program Sociální a kulturní antropologie cze
dc.description.defence Studentka představila svou BP, cíle, metody a zjištění, poté byly shrnuty oba posudky a proběhla diskuse s komisí. Studentka odpovídala na všechny položené otázky. Komise se shodla na hodnocení a přiklonila se k hodnocení A. cze
dc.identifier.stag 46443
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account