dc.contributor.advisor |
Zitková, Helena |
|
dc.contributor.author |
Koditková, Kateřina
|
|
dc.date.accessioned |
2024-06-05T09:32:28Z |
|
dc.date.available |
2024-06-05T09:32:28Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.date.submitted |
2024-03-31 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/82789 |
|
dc.description.abstract |
This diploma thesis investigates the influence of specific learning disabilities, especially dyslexia, dysgraphia, and dysorthography, on the professional practice of English language teachers. Through a qualitative method of research, seven English language teachers with specific learning disabilities participated in semi-structured interviews to explore their experiences and compensatory strategies. Findings reveal challenges in writing and memory retention, countered by detailed lesson planning, visualisation aids, and technology. Despite difficulties, teachers exhibit confidence in maintaining teaching standards and positively impacting students' English proficiency. The research advocates for the support and acceptance of teachers with specific learning disabilities within educational settings, emphasising the need for destigmatization and increased awareness. |
eng |
dc.format |
90 s. |
|
dc.language.iso |
eng |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
specifické poruchy učení |
cze |
dc.subject |
dyslexie |
cze |
dc.subject |
dysgrafie |
cze |
dc.subject |
dysortografie |
cze |
dc.subject |
učitelé anglického jazyka |
cze |
dc.subject |
učitelé angličtiny se specifickými poruchami učení |
cze |
dc.subject |
kompenzační strategie |
cze |
dc.subject |
specific learning disabilities |
eng |
dc.subject |
dyslexia |
eng |
dc.subject |
dysgraphia |
eng |
dc.subject |
dysortography |
eng |
dc.subject |
English language teacher |
eng |
dc.subject |
English teachers with specific learning disabilities |
eng |
dc.subject |
compensatory strategies |
eng |
dc.title |
The Influence of Specific Learning Disabilities on the Work of an English Language Teacher |
eng |
dc.title.alternative |
Vliv Specifických Poruch Učení na Práci Učitele Anglického jazyka |
cze |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Černá, Monika |
|
dc.date.accepted |
2024-05-28 |
|
dc.description.abstract-translated |
Tato diplomová práce se zabývá vlivem specifických poruch učení, především dyslexie, dysgrafie a dysortografie, na profesní praxi učitelů anglického jazyka. Prostřednictvím kvalitativní metody výzkumu se sedm učitelů anglického jazyka se specifickými poruchami učení zúčastnilo polostrukturovaných rozhovorů, jejichž cílem bylo prozkoumat jejich zkušenosti a kompenzační strategie. Zjištění odhalují problémy v oblasti psaní a udržení paměti, proti nimž stojí detailní plánování výuky, vizualizační pomůcky a technologie. Navzdory obtížím učitelé projevují důvěru v dodržování standardů výuky a pozitivní vliv na znalosti angličtiny studentů. Výzkum se zasazuje o podporu a přijetí učitelů se specifickými poruchami učení v rámci vzdělávacího prostředí a zdůrazňuje potřebu destigmatizace a větší informovanosti. |
cze |
dc.description.department |
Fakulta filozofická |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství anglického jazyka |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.thesis.degree-program |
Učitelství anglického jazyka |
cze |
dc.description.defence |
Studentka krátce představila svoji práci a zodpověděla otázky oponenta a vedoucího práce. Její vystoupení bylo po jazykové a odborné stránce na mimořádně vysoké úrovni. proto se komise shodla na hodnocení A. |
cze |
dc.identifier.stag |
45601 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |