The Influence of Specific Learning Disabilities on the Work of an English Language Teacher

Show simple item record

dc.contributor.advisor Zitková, Helena
dc.contributor.author Koditková, Kateřina
dc.date.accessioned 2024-06-05T09:32:28Z
dc.date.available 2024-06-05T09:32:28Z
dc.date.issued 2024
dc.date.submitted 2024-03-31
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/82789
dc.description.abstract This diploma thesis investigates the influence of specific learning disabilities, especially dyslexia, dysgraphia, and dysorthography, on the professional practice of English language teachers. Through a qualitative method of research, seven English language teachers with specific learning disabilities participated in semi-structured interviews to explore their experiences and compensatory strategies. Findings reveal challenges in writing and memory retention, countered by detailed lesson planning, visualisation aids, and technology. Despite difficulties, teachers exhibit confidence in maintaining teaching standards and positively impacting students' English proficiency. The research advocates for the support and acceptance of teachers with specific learning disabilities within educational settings, emphasising the need for destigmatization and increased awareness. eng
dc.format 90 s.
dc.language.iso eng
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení
dc.subject specifické poruchy učení cze
dc.subject dyslexie cze
dc.subject dysgrafie cze
dc.subject dysortografie cze
dc.subject učitelé anglického jazyka cze
dc.subject učitelé angličtiny se specifickými poruchami učení cze
dc.subject kompenzační strategie cze
dc.subject specific learning disabilities eng
dc.subject dyslexia eng
dc.subject dysgraphia eng
dc.subject dysortography eng
dc.subject English language teacher eng
dc.subject English teachers with specific learning disabilities eng
dc.subject compensatory strategies eng
dc.title The Influence of Specific Learning Disabilities on the Work of an English Language Teacher eng
dc.title.alternative Vliv Specifických Poruch Učení na Práci Učitele Anglického jazyka cze
dc.type diplomová práce cze
dc.contributor.referee Černá, Monika
dc.date.accepted 2024-05-28
dc.description.abstract-translated Tato diplomová práce se zabývá vlivem specifických poruch učení, především dyslexie, dysgrafie a dysortografie, na profesní praxi učitelů anglického jazyka. Prostřednictvím kvalitativní metody výzkumu se sedm učitelů anglického jazyka se specifickými poruchami učení zúčastnilo polostrukturovaných rozhovorů, jejichž cílem bylo prozkoumat jejich zkušenosti a kompenzační strategie. Zjištění odhalují problémy v oblasti psaní a udržení paměti, proti nimž stojí detailní plánování výuky, vizualizační pomůcky a technologie. Navzdory obtížím učitelé projevují důvěru v dodržování standardů výuky a pozitivní vliv na znalosti angličtiny studentů. Výzkum se zasazuje o podporu a přijetí učitelů se specifickými poruchami učení v rámci vzdělávacího prostředí a zdůrazňuje potřebu destigmatizace a větší informovanosti. cze
dc.description.department Fakulta filozofická cze
dc.thesis.degree-discipline Učitelství anglického jazyka cze
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická cze
dc.thesis.degree-program Učitelství anglického jazyka cze
dc.description.defence Studentka krátce představila svoji práci a zodpověděla otázky oponenta a vedoucího práce. Její vystoupení bylo po jazykové a odborné stránce na mimořádně vysoké úrovni. proto se komise shodla na hodnocení A. cze
dc.identifier.stag 45601
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account