Dyslexia and English Language Acquisition: Supporting Pupils with Dyslexia in Learning English Vocabulary

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Černá, Monika
dc.contributor.author Šatná, Natálie
dc.date.accessioned 2024-06-05T09:32:21Z
dc.date.available 2024-06-05T09:32:21Z
dc.date.issued 2024
dc.date.submitted 2024-03-25
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/82782
dc.description.abstract The thesis elaborates on dyslexia - a specific learning disability which affects many cognitive functions such as reading, writing, memory, automatisation, etc., and can be caused by hereditary or neurological factors. Dyslexia also greatly influences vocabulary acquisition in the English language; therefore, strategies, techniques and teaching aids that could alleviate the problems that pupils with dyslexia face daily at school are discussed in the thesis. The practical part includes educational design-based research focusing on evaluating a textbook based on criteria drawn on the theoretical part. Consequently, a teaching aid was designed to complement the textbook and to support the pupils in efficient vocabulary acquisition. eng
dc.language.iso eng
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení
dc.subject dyslexie cze
dc.subject specifické poruchy učení cze
dc.subject osvojování anglického jazyka cze
dc.subject hodnocení učebnice cze
dc.subject učební pomůcky cze
dc.subject hodnocení učební pomůcky cze
dc.subject dyslexia eng
dc.subject specific learning disabilities eng
dc.subject English language acquisition eng
dc.subject textbook evaluation eng
dc.subject teaching aids eng
dc.subject teaching aid evaluation eng
dc.title Dyslexia and English Language Acquisition: Supporting Pupils with Dyslexia in Learning English Vocabulary eng
dc.title.alternative Dyslexie a osvojování Anglického jazyka: Podporování žáků s dyslexií v učení se anglické slovní zásoby cze
dc.type bakalářská práce cze
dc.contributor.referee Zitková, Helena
dc.date.accepted 2024-05-27
dc.description.abstract-translated Práce se zabývá dyslexií - specifickou poruchou učení, která ovlivňuje mnoho kognitivních funkcí jako čtení, psaní, paměť, automatizaci atd. a může být způsobena dědičnými nebo neurobiologickými faktory. Dyslexie má obrovský vliv na osvojování slovní zásoby v anglickém jazyce, proto jsou v práci probírány strategie, techniky a učební pomůcky, které by mohly zmírnit problémy, se kterými se žáci s dyslexií ve škole denně setkávají. Praktická část obsahuje konstrukční výzkum. Jeho součástí bylo hodnocení učebnice, které je založeno na kritériích vyplývajících z teoretické části. Na základě těchto výsledků byla navržena učební pomůcka, která doplňuje zmíněnou učebnici a podporuje žáky v osvojování slovní zásoby. cze
dc.description.department Fakulta filozofická cze
dc.thesis.degree-discipline Anglický jazyk pro vzdělávání cze
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická cze
dc.thesis.degree-program Anglický jazyk cze
dc.description.defence Studentka krátce představila svou práci a zodpověděla otázky vznesené v posudcích a členy komise s oporou v odbor. literatuře. komise se shodla na hodnocení A. Komise zároveň ocenila originalitu vytvořeného materiálu didakt.prostředku a vysokou úroveň práce z odbor. a jazyk. hlediska. cze
dc.identifier.stag 46859
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet