dc.contributor.advisor |
Černá, Monika |
|
dc.contributor.author |
Šatná, Natálie
|
|
dc.date.accessioned |
2024-06-05T09:32:21Z |
|
dc.date.available |
2024-06-05T09:32:21Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.date.submitted |
2024-03-25 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/82782 |
|
dc.description.abstract |
The thesis elaborates on dyslexia - a specific learning disability which affects many cognitive functions such as reading, writing, memory, automatisation, etc., and can be caused by hereditary or neurological factors. Dyslexia also greatly influences vocabulary acquisition in the English language; therefore, strategies, techniques and teaching aids that could alleviate the problems that pupils with dyslexia face daily at school are discussed in the thesis. The practical part includes educational design-based research focusing on evaluating a textbook based on criteria drawn on the theoretical part. Consequently, a teaching aid was designed to complement the textbook and to support the pupils in efficient vocabulary acquisition. |
eng |
dc.language.iso |
eng |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
dyslexie |
cze |
dc.subject |
specifické poruchy učení |
cze |
dc.subject |
osvojování anglického jazyka |
cze |
dc.subject |
hodnocení učebnice |
cze |
dc.subject |
učební pomůcky |
cze |
dc.subject |
hodnocení učební pomůcky |
cze |
dc.subject |
dyslexia |
eng |
dc.subject |
specific learning disabilities |
eng |
dc.subject |
English language acquisition |
eng |
dc.subject |
textbook evaluation |
eng |
dc.subject |
teaching aids |
eng |
dc.subject |
teaching aid evaluation |
eng |
dc.title |
Dyslexia and English Language Acquisition: Supporting Pupils with Dyslexia in Learning English Vocabulary |
eng |
dc.title.alternative |
Dyslexie a osvojování Anglického jazyka: Podporování žáků s dyslexií v učení se anglické
slovní zásoby |
cze |
dc.type |
bakalářská práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Zitková, Helena |
|
dc.date.accepted |
2024-05-27 |
|
dc.description.abstract-translated |
Práce se zabývá dyslexií - specifickou poruchou učení, která ovlivňuje mnoho kognitivních funkcí jako čtení, psaní, paměť, automatizaci atd. a může být způsobena dědičnými nebo neurobiologickými faktory. Dyslexie má obrovský vliv na osvojování slovní zásoby v anglickém jazyce, proto jsou v práci probírány strategie, techniky a učební pomůcky, které by mohly zmírnit problémy, se kterými se žáci s dyslexií ve škole denně setkávají. Praktická část obsahuje konstrukční výzkum. Jeho součástí bylo hodnocení učebnice, které je založeno na kritériích vyplývajících z teoretické části. Na základě těchto výsledků byla navržena učební pomůcka, která doplňuje zmíněnou učebnici a podporuje žáky v osvojování slovní zásoby. |
cze |
dc.description.department |
Fakulta filozofická |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Anglický jazyk pro vzdělávání |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.thesis.degree-program |
Anglický jazyk |
cze |
dc.description.defence |
Studentka krátce představila svou práci a zodpověděla otázky vznesené v posudcích a členy komise s oporou v odbor. literatuře. komise se shodla na hodnocení A.
Komise zároveň ocenila originalitu vytvořeného materiálu didakt.prostředku a vysokou úroveň práce z odbor. a jazyk. hlediska. |
cze |
dc.identifier.stag |
46859 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |