Abstrakt:
V první části disertační práce je provedena analýza současného stavu IDS v ČR i v zahraničí a současného stavu
vědeckého poznání k dané problematice. Autor se zaměřuje zejména na princip provozování jednotlivých IDS,
tarifní strukturu, skladbu jízdních dokladů, možnosti odbavení a další náležitosti, např. integraci druhů
dopravy, značení linek, značení zón nebo princip linkového vedení. Následně je v práci stanoven cíl disertační
práce a metody řešení návrhu. Druhá (návrhová) část práce představuje autorův návrh modelu sjednocení
integrovaných dopravních systémů na nadregionální úrovni. Návrh je zpracován ve třech variantách jako
matematicko-grafický model s využitím tzv. tarifních grafů. Cílem této disertační práce je navrhnout
a doporučit jednu variantu modelu integrovaného dopravního systému na nadregionální úrovni, který by byl
aplikovatelný na území ČR.