Bakalářská práce je dokumentací restaurátorského zásahu na vymezeném úseku figury archanděla Gabriela z výjevu Zvěstování na jížní stěně oratoře na zámku Kácov. Zásahu předcházel uměleckohistorický průzkum. Kromě historie zámku a díla se práce zaměřuje na stavební vývoj oratoře a také na osobnost malíře a domnělého autora nástěnné malby Karla Josefa Moraviniho. V druhé části práce je popsán restaurátorský zásah na díle. Jednotlivé kroky jsou ilustrovány fotografiemi a grafickým zákresem.
V průběhu práce bylo odhaleno, že část malby podél dveřního otvoru byla překryta dorovnávací vrstvou pravděpodobně z důvodu instalace rámu dveří. Chemicko-technologický průzkum nástěnné malby, vytvořena kolem roku 1729, určil provedení ve vápenné technice. Nelze ale s jistotou určit, zda se jedná o techniku fresco nebo secco. Obličej archanděla Gabriela a Panny Marie se shodují, malíř tedy mohl pracovat s jednou předlohou. K lepšímu objasnění malířovy techniky je do budoucna vhodné provést průzkum i v dalších místnostech zámku.