dc.contributor.advisor |
Jedlička, Vít |
|
dc.contributor.author |
Spudilová, Kateřina
|
|
dc.date.accessioned |
2023-09-12T12:50:56Z |
|
dc.date.available |
2023-09-12T12:50:56Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.date.submitted |
2023-06-28 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/82104 |
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá daňovými dopady pořízení a provozu vozového parku, a to vzhledem k přechodu na elektromobilitu. První část práce je věnována teorii v oblasti daňového systému ČR a následně daňovým aspektům vozového parku. Hlavní část práce obsahuje případovou studii, která je zaměřena na identifikaci a vyčíslení daňových dopadů při pořízení a provozu vozidel na elektrickou energii oproti vozidlům na fosilní paliva. V případové studii zjištěné výsledky jsou na závěr shrnuty a vyhodnoceny. |
cze |
dc.format |
72 s. |
|
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
daňové zatížení |
cze |
dc.subject |
vozový park |
cze |
dc.subject |
elektromobilita |
cze |
dc.subject |
pořízení a provoz |
cze |
dc.subject |
případová studie |
cze |
dc.subject |
tax burden |
eng |
dc.subject |
vehicle fleet |
eng |
dc.subject |
electromobility |
eng |
dc.subject |
acqusition and operation |
eng |
dc.subject |
case study |
eng |
dc.title |
Daňové aspekty vozového parku |
cze |
dc.title.alternative |
Tax Aspects of the Vehicle Fleet |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Sejkora, František |
|
dc.date.accepted |
2023-08-28 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis deals with the tax implications of the acquisition and operation of the vehicle fleet, given the transition to electromobility. The first part of the work is devoted to the theory in the area of the tax system of the Czech Republic and subsequently the tax aspects of the vehicle fleet. The main part of the work contains a case study, which is focused on identifying and quantifying the tax impacts of the purchase and operation of electric vehicles compared to fossil fuel vehicles. The results found in the case study are summarized and evaluated at the end of the thesis. |
eng |
dc.description.department |
Fakulta ekonomicko-správní |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Ekonomika a management podniku |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta ekonomicko-správní |
cze |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cze |
dc.description.defence |
Studentka přednesla téma své DP Daňové aspekty vozového parku
Otázky vedoucího DP:
1. Zmiňujete problematiku dálničních známek. Jaké jsou plánované změny ve vztahu k vozidlům s alternativními pohony v příštím roce?
2. Má vliv poskytnutí automobilu pro soukromé účely na velikost odpočtu DPH u osobního automobilu? Své tvrzení podložte odkazy na legislativu.
3. Může poplatník u zrychleného odpisování nabíjecí stanice navýšit odpis v prvním roce nad rámec výpočtu prostřednictvím koeficientů? Pokud ano, uveďte, jak by se ve Vaší případové studii změnila výše odpisů.
Otázky oponenta DP:
1. Na str. 49 v posledním odstavci cenu benzinu stanovujete podle 158 odst. 3 ZP. Definujte, co je to pracovní cesta a zda v kontextu případové studie, kdy stanovujete roční náklady na PHM je správně použit Váš způsob.
2. Na str. 62 vyčíslujete náklady na PHM. Uvádíte zde, že do nákladů vstupuje konkrétně daň z přidané hodnoty. Zároveň uvádíte, že fiktivní společnost je plátcem DPH. Uveďte, kdy DPH bude a kdy nebude vstupovat do vyčíslení nákladů na PHM.
Otázky a připomínky komise:
1. Práce s literaturou by mohla být na lepší úrovni (více zdrojů v odstavcích, jiný citační styl).
2. V případě financování z cizích zdrojů s vyšším úrokovým zatížením, nepřebilo by to efekty daňového zvýhodnění?
Studentka na otázky částečně reagovala. |
cze |
dc.identifier.stag |
44862 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |