Utváření a reflexe genderových identit v herních světech české hráčské komunity MMORPG her

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Hanulík, Vladan
dc.contributor.author Pfeiferová, Lucie
dc.date.accessioned 2023-09-12T12:50:13Z
dc.date.available 2023-09-12T12:50:13Z
dc.date.issued 2023
dc.date.submitted 2023-06-15
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/82060
dc.description.abstract V práci budou analyzovány způsoby a formy utváření i recepce a přebírání genderových identit v předem definovaných MMORPG herních světech v kontextu české herní komunity. Zkoumáni budou podrobeny zejména herní dispozitivy jednotlivých postav a herních možností s cílem definovat podmíněnost daných elementů herního světa kulturou a autorským vstupem tvůrčích týmů. Dále budou analyzovány konkrétní formy utváření genderových identit v herních světech v samotných hrách, ale i imerze genderové identity postav do reálného světa hráčů. Za tímto účelem bude provedena detailní analýza streamovacích platforem, herních fór a video kanálů. Cílem je stanovit mírů přebírání, ale i subverze genderových normativů v prostředí herní komunity a vzájemnou míru vlivu prolínání herního a mimo-herního světa v kontextu genderové problematiky. cze
dc.format 140 s.
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení
dc.subject počítačové hry cze
dc.subject herní komunita cze
dc.subject gender cze
dc.subject identifikace cze
dc.subject computer games eng
dc.subject gaming community eng
dc.subject gender eng
dc.subject identification eng
dc.title Utváření a reflexe genderových identit v herních světech české hráčské komunity MMORPG her cze
dc.title.alternative The Making and Reflecting of Gender Identities in the Czech Gaming Comunities of Selected MMORPG Games eng
dc.type diplomová práce cze
dc.contributor.referee Lacinová Najmanová, Veronika
dc.date.accepted 2023-08-29
dc.description.abstract-translated The work will analyze ways and forms of shaping as well as reception and gender identity takeover in pre-defined MMORPG gaming worlds in the context of the Czech gaming community. In particular, the game layouts of individual characters and game possibilities will be examined in order to define the conditionality of given elements of the game world by culture and the authorinput of creative teams. Furthermore, the specific forms of shaping gender identities in the gaming worlds in the games themselves will be analysed, as well as the immerization of gender identity of the characters into the real world of the players. To this end, a detailed analysis of streaming platforms, gaming forums and video channels will be carried out. The aim is to establish the rates of takeover, but also the subversion of gender normatives in the environment of the gaming community and the degree of interplay between the passing of the gaming and non-gaming worlds in the context of gender issues. eng
dc.description.department Fakulta filozofická cze
dc.thesis.degree-discipline Historie - Gender History cze
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická cze
dc.thesis.degree-program Historie cze
dc.description.defence Představení diplomové práce: téma, hypotéza, cíl, metody. Seznámení s posudkem vedoucího DP. Seznámení s posudkem oponentky DP. Reakce uchazečky. Závěrečná rozprava. cze
dc.identifier.stag 44575
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet