dc.contributor.advisor |
Bulíček, Josef |
|
dc.contributor.author |
Štembírek, Petr
|
|
dc.date.accessioned |
2023-08-15T08:01:04Z |
|
dc.date.available |
2023-08-15T08:01:04Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.date.submitted |
2023-05-12 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/81843 |
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá problematikou nově budovaných odboček v mezistaničních úsecích na dvoukolejných železničních tratích a jejich využitelností v provozu. Věnuje se výzkumu faktorů, které mají vliv na předjíždění vlaků s využitím odbočky a nesprávné koleje, jako např. délka mezistaničního úseku, rozdíl v rychlosti jednotlivých vlaků, vzájemné mezidobí nebo poloha odbočky uvnitř mezistaničního úseku. Klíčovým hlediskem je přínos odboček ke stabilitě jízdního řádu zejména v běžném provozu bez výluk a bez cíleného využívání odbočky (stanoveného jízdním řádem). Výzkum je proveden částečně analyticky a z větší části pak pomocí počítačové simulace provozu přes projektovanou odbočku Banín v mezistaničním úseku Březová nad Svitavou - Svitavy v programu OpenTrack. Získaná data slouží k ověření vlivu zkoumaných faktorů, a také k posouzení, zda v budoucnu plánovaná odbočka Banín bude pro tyto provozní situace prospěšná např. z pohledu stability jízdního řádu. |
cze |
dc.format |
103 s. |
|
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
dvoukolejná železniční trať |
cze |
dc.subject |
modely |
cze |
dc.subject |
odbočky |
cze |
dc.subject |
simulace |
cze |
dc.subject |
double-tracked railway line |
eng |
dc.subject |
models |
eng |
dc.subject |
crossover |
eng |
dc.subject |
simulation |
eng |
dc.title |
Faktory ovlivňující využitelnost odboček v mezistaničních úsecích na dvoukolejných tratích |
cze |
dc.title.alternative |
Factors influencing the usability of crossovers in line sections between stations on double-tracked lines |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.date.accepted |
2023-06-05 |
|
dc.description.abstract-translated |
The master thesis is focused on the issue of newly built crossovers in line sections between stations on double-tracked lines and their usability in operation. It is devoted to the research of factors that influence the overtaking of trains using a crossover and irregular track, such as the length of the line section between stations, the difference in the speed of individual trains, the mutual interval or the position of the crossover within the line section between stations. A key aspect is the benefit of crossovers to the stability of timetable, especially in regular traffic without closures and without targeted use of the crossover (determined by the timetable). The research is carried out partly analytically and, for the most part, using a computer simulation of traffic through the projected Banín crossover in the line section between stations Březová nad Svitavou and Svitavy performed by the OpenTrack software. The obtained data are used to verify the influence of the investigated factors, as well as to assess whether the future planned Banín crossover will be beneficial for these operational situations, e.g. from the point of view of timetable stability. |
eng |
dc.description.department |
Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Technologie a řízení dopravy |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.thesis.degree-program |
Technologie a management v dopravě |
cze |
dc.description.defence |
výborně (výborně mínus)
Student přednesl ucelenou a logicky uspořádanou obhajobu své diplomové práce. V ní dokázal přesvědčivým způsobem obhájit závěry svých řešení. Na připomínky reagoval správně a v plném rozsahu je zodpověděl. U doplňkových otázek prokázal schopnost logického myšlení, pohotové reakce, jasného a srozumitelného vysvětlení. |
cze |
dc.identifier.stag |
46638 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |