Faktory ovlivňující využitelnost odboček v mezistaničních úsecích na dvoukolejných tratích

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Bulíček, Josef
dc.contributor.author Štembírek, Petr
dc.date.accessioned 2023-08-15T08:01:04Z
dc.date.available 2023-08-15T08:01:04Z
dc.date.issued 2023
dc.date.submitted 2023-05-12
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/81843
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá problematikou nově budovaných odboček v mezistaničních úsecích na dvoukolejných železničních tratích a jejich využitelností v provozu. Věnuje se výzkumu faktorů, které mají vliv na předjíždění vlaků s využitím odbočky a nesprávné koleje, jako např. délka mezistaničního úseku, rozdíl v rychlosti jednotlivých vlaků, vzájemné mezidobí nebo poloha odbočky uvnitř mezistaničního úseku. Klíčovým hlediskem je přínos odboček ke stabilitě jízdního řádu zejména v běžném provozu bez výluk a bez cíleného využívání odbočky (stanoveného jízdním řádem). Výzkum je proveden částečně analyticky a z větší části pak pomocí počítačové simulace provozu přes projektovanou odbočku Banín v mezistaničním úseku Březová nad Svitavou - Svitavy v programu OpenTrack. Získaná data slouží k ověření vlivu zkoumaných faktorů, a také k posouzení, zda v budoucnu plánovaná odbočka Banín bude pro tyto provozní situace prospěšná např. z pohledu stability jízdního řádu. cze
dc.format 103 s.
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení
dc.subject dvoukolejná železniční trať cze
dc.subject modely cze
dc.subject odbočky cze
dc.subject simulace cze
dc.subject double-tracked railway line eng
dc.subject models eng
dc.subject crossover eng
dc.subject simulation eng
dc.title Faktory ovlivňující využitelnost odboček v mezistaničních úsecích na dvoukolejných tratích cze
dc.title.alternative Factors influencing the usability of crossovers in line sections between stations on double-tracked lines eng
dc.type diplomová práce cze
dc.date.accepted 2023-06-05
dc.description.abstract-translated The master thesis is focused on the issue of newly built crossovers in line sections between stations on double-tracked lines and their usability in operation. It is devoted to the research of factors that influence the overtaking of trains using a crossover and irregular track, such as the length of the line section between stations, the difference in the speed of individual trains, the mutual interval or the position of the crossover within the line section between stations. A key aspect is the benefit of crossovers to the stability of timetable, especially in regular traffic without closures and without targeted use of the crossover (determined by the timetable). The research is carried out partly analytically and, for the most part, using a computer simulation of traffic through the projected Banín crossover in the line section between stations Březová nad Svitavou and Svitavy performed by the OpenTrack software. The obtained data are used to verify the influence of the investigated factors, as well as to assess whether the future planned Banín crossover will be beneficial for these operational situations, e.g. from the point of view of timetable stability. eng
dc.description.department Dopravní fakulta Jana Pernera cze
dc.thesis.degree-discipline Technologie a řízení dopravy cze
dc.thesis.degree-name Ing.
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera cze
dc.thesis.degree-program Technologie a management v dopravě cze
dc.description.defence výborně (výborně mínus) Student přednesl ucelenou a logicky uspořádanou obhajobu své diplomové práce. V ní dokázal přesvědčivým způsobem obhájit závěry svých řešení. Na připomínky reagoval správně a v plném rozsahu je zodpověděl. U doplňkových otázek prokázal schopnost logického myšlení, pohotové reakce, jasného a srozumitelného vysvětlení. cze
dc.identifier.stag 46638
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet