dc.contributor.advisor |
Schmid, Michal |
|
dc.contributor.author |
Petřík, Vojtěch
|
|
dc.date.accessioned |
2023-08-15T08:00:23Z |
|
dc.date.available |
2023-08-15T08:00:23Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.date.submitted |
2023-05-15 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/81790 |
|
dc.description.abstract |
Práce je zaměřena na tepelné výměníky používané v automobilech a výpočty přestupu tepla. Obsahuje rešerši na formy sdílení tepla, na základní typy tepelných výměníků a na jejich využití v automobilech se spalovacím motorem a s elektromotorem. Dále se zabývá analytickými metodami výpočtu přestupu tepla ve výměnících. Ve výpočetní části porovnává analytické výpočty parametrů výměníku, vliv průtoku chladiva a pomocí numerického programu Siemens Star CCM+ zkoumá vliv uniformity vstupní teploty vzduchu. |
cze |
dc.format |
65 s. |
|
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
tepelné výměníky |
cze |
dc.subject |
chladič |
cze |
dc.subject |
přestup tepla |
cze |
dc.subject |
tepelný výkon |
cze |
dc.subject |
e-NTU metoda |
cze |
dc.subject |
heat exchangers |
eng |
dc.subject |
radiator |
eng |
dc.subject |
heat transfer |
eng |
dc.subject |
heat performance |
eng |
dc.subject |
e-NTU method |
eng |
dc.title |
Výpočet přestupu tepla automobilového výměníku |
cze |
dc.title.alternative |
Calculation of the heat transfer of the automotive heat exchanger |
eng |
dc.type |
bakalářská práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Tomek, Petr |
|
dc.date.accepted |
2023-06-06 |
|
dc.description.abstract-translated |
The work is focused on automotive heat exchangers and related heat transfer calculations. It contains a literature review of heat transfer phenomena, heat exchangers, and applications for combustion as well as electric engine vehicles. Further, analytical methods for calculating heat transfer within the heat exchangers are studied and compared. The calculation part of the work studies the effect of multiple parameters of heat exchangers on performance, including the effect of the coolant flow. Numerical simulations performed in Siemens Star-CCM+ software, examine the effect of the uniformity of the inlet air temperature. Numerical results were compared with analytical solution and discussed. |
eng |
dc.description.department |
Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Dopravní prostředky: Silniční vozidla |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.thesis.degree-program |
Dopravní technologie a spoje |
cze |
dc.description.defence |
Student přednesl obhajobu své bakalářské práce.Zodpověděl otázky z posudku oponenta práce a s přehledem reagoval na všechny dotazy členů komise. |
cze |
dc.identifier.stag |
45773 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |