Studijní obor:Specializace v ošetřovatelství - Perioperační péče
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá etikou předoperační péče ve výuce praktických sester na konkrétní
škole, Střední zdravotnické škole SZŠ - EA Náchod.
V teoretické části jsou popsány základní definice obecné a aplikované etiky, čtyři principy
biomedicínské etiky a etiky ctností v rozsahu, který by měli budoucí praktické sestry znát
a aplikovat v praxi. Dále je zmapován současný stav výuky etiky na SZŠ - EA Náchod
a učebních textů o etice v předoperační péči v učebnicích pro střední zdravotnické školy, kde
převládá výuka etiky podle Etického kodexu ICN.
V praktické části je popsána metodika a jsou zde vyhodnocena data získaná pomocí
polostrukturovaných rozhovorů s žáky školy. Cílem výzkumného šetření je zjistit, jak vnímají
žáci SZŠ - EA Náchod výuku etiky především podle Etického kodexu ICN a zda je podle nich
dostatečnou etickou průpravou pro výkon povolání ve srovnání se výukou čtyř principů
biomedicínské etiky. Na základě získaných dat od participantů jsou navržena doporučení.