Improving single-track railway line capacity using extended station switch point area

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Nachtigall, Petr
dc.contributor.author Široký, Jaromír
dc.contributor.author Bulíček, Josef
dc.contributor.author Tischer, Erik
dc.date.accessioned 2023-07-12T13:09:43Z
dc.date.available 2023-07-12T13:09:43Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.issn 2210-9706
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/81155
dc.description.abstract The paper focuses on the possible capacity improvement of a segment between two stations of a single-track railway line by using of extended station switch point area and on methods assessing the capacity of such railway infrastructure, where a part of a single-track line segment being not equipped itself with e.g. line blocks becomes partially double-tracked. These methods can extend state-or-art general capacity assessment methods and allow more detailed assessment in this specific case. The research was conducted on three levels. The first is only analytic, the second is based on the developed own mesoscopic stochastic simulation model and the third is based on a stochastic microsimulation model elaborated by using the OpenTrack software. Divided solutions on each level can provide assessments with different demands on computation and model development. Stepwise solutions at the individual level may rationalize capacity assessment. eng
dc.format p. 1-19 eng
dc.language.iso eng
dc.relation.ispartof Journal of Rail Transport Planning and Management, volume 24, issue: december 2022 eng
dc.rights pouze v rámci univerzity cze
dc.subject capacity eng
dc.subject delay eng
dc.subject simulation eng
dc.subject single-track railway line eng
dc.subject switch point area eng
dc.subject kapacita cze
dc.subject zpoždění cze
dc.subject simulace cze
dc.subject jednokolejná trať cze
dc.subject zhlaví stanice cze
dc.title Improving single-track railway line capacity using extended station switch point area eng
dc.title.alternative Zvýšení propustnosti jednokolejné trati pomocí rozšířeného zhlaví cze
dc.type article eng
dc.description.abstract-translated Příspěvek se zaměřuje na možné zvýšení kapacity úseku mezi dvěma stanicemi jednokolejné železniční trati pomocí rozšířeného zhlaví a na metody hodnocení kapacity takové železniční infrastruktury, kde se část jednokolejného úseku trati, která není sama vybavena např. oddílovými návěstidly, stává částečně dvoukolejnou. Tyto metody mohou rozšířit současné obecné metody posuzování kapacity a umožnit podrobnější posouzení v tomto specifickém případě. Výzkum byl prováděn na třech úrovních. První je pouze analytická, druhá je založena na vyvinutém vlastním mezoskopickém stochastickém simulačním modelu a třetí je založena na stochastickém mikrosimulačním modelu vypracovaném pomocí softwaru OpenTrack. Rozdělená řešení na jednotlivých úrovních mohou poskytnout posouzení s různými nároky na výpočet a vývoj modelu. Postupná řešení na jednotlivých úrovních mohou racionalizovat posouzení kapacity. cze
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus published eng
dc.identifier.doi 10.1016/j.jrtpm.2022.100354
dc.relation.publisherversion https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2210970622000543
dc.project.ID EF17_049/0008394/Spolupráce Univerzity Pardubice a aplikační sféry v aplikačně orientovaném výzkumu lokačních, detekčních a simulačních systémů pro dopravní a přepravní procesy (PosiTrans) cze
dc.identifier.wos 000876870500001
dc.identifier.scopus 2-s2.0-85138176719
dc.identifier.obd 39887310


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet