The Analysis of Pneumatic Wheel Rim Deformation While Hitting an Obstacle

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Tarkowski, Sławomir
dc.contributor.author Nieoczym, Aleksander
dc.contributor.author Caban, Jacek
dc.contributor.author Jilek, Petr
dc.contributor.author Sejkorová, Marie
dc.date.accessioned 2023-07-12T13:08:51Z
dc.date.available 2023-07-12T13:08:51Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.issn 2076-3417
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/81143
dc.description.abstract he article presents the results of simulations using the finite element method (FEM) aimed at examining the extent of damage to the wheel rim as a result of hitting an obstacle. The obtained results can be used as comparative data during the performance of expert opinions to give an answer as to how the damage occurred. The data obtained from the FEM simulation can also be used in the process of geometric optimization of the rim, which aims to obtain a rim resistant to this type of damage. eng
dc.format p. 1-13 eng
dc.language.iso eng
dc.relation.ispartof Applied Science - Basel, volume 13, issue: 12 eng
dc.rights open access eng
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject impact eng
dc.subject finite element method eng
dc.subject optimization eng
dc.subject road safety eng
dc.subject náraz cze
dc.subject metoda konečných prvků cze
dc.subject optimalizace cze
dc.subject bezpečnost silničního provozu cze
dc.title The Analysis of Pneumatic Wheel Rim Deformation While Hitting an Obstacle eng
dc.title.alternative Analýza deformace ráfku vozidlového kola při přejezdu překážky cze
dc.type article eng
dc.description.abstract-translated Článek představuje výsledky simulací metodou konečných prvků (MKP) zaměřených na zkoumání rozsahu poškození ráfku kola v důsledku nárazu do překážky. Získané výsledky lze použít jako srovnávací údaje při provádění znaleckých posudků, které mají dát odpověď na to, jak k poškození došlo. Údaje získané ze simulace metodou konečných prvků lze rovněž využít v procesu geometrické optimalizace ráfku, jejímž cílem je získat ráfek odolný vůči tomuto typu poškození. cze
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus published eng
dc.identifier.doi 10.3390/app12136371
dc.relation.publisherversion https://www.mdpi.com/2076-3417/12/13/6371
dc.rights.licence CC BY 4.0
dc.identifier.wos 000825637800001
dc.identifier.scopus 2-s2.0-85133183972
dc.identifier.obd 39887271


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

open access Kromě případů, kde je uvedeno jinak, licence tohoto záznamu je open access

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet