Zobrazit minimální záznam
dc.contributor.author |
Tarkowski, Sławomir
|
|
dc.contributor.author |
Nieoczym, Aleksander
|
|
dc.contributor.author |
Caban, Jacek
|
|
dc.contributor.author |
Jilek, Petr
|
|
dc.contributor.author |
Sejkorová, Marie
|
|
dc.date.accessioned |
2023-07-12T13:08:51Z |
|
dc.date.available |
2023-07-12T13:08:51Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.issn |
2076-3417 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/81143 |
|
dc.description.abstract |
he article presents the results of simulations using the finite element method (FEM) aimed at examining the extent of damage to the wheel rim as a result of hitting an obstacle. The obtained results can be used as comparative data during the performance of expert opinions to give an answer as to how the damage occurred. The data obtained from the FEM simulation can also be used in the process of geometric optimization of the rim, which aims to obtain a rim resistant to this type of damage. |
eng |
dc.format |
p. 1-13 |
eng |
dc.language.iso |
eng |
|
dc.relation.ispartof |
Applied Science - Basel, volume 13, issue: 12 |
eng |
dc.rights |
open access |
eng |
dc.rights.uri |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
impact |
eng |
dc.subject |
finite element method |
eng |
dc.subject |
optimization |
eng |
dc.subject |
road safety |
eng |
dc.subject |
náraz |
cze |
dc.subject |
metoda konečných prvků |
cze |
dc.subject |
optimalizace |
cze |
dc.subject |
bezpečnost silničního provozu |
cze |
dc.title |
The Analysis of Pneumatic Wheel Rim Deformation While Hitting an Obstacle |
eng |
dc.title.alternative |
Analýza deformace ráfku vozidlového kola při přejezdu překážky |
cze |
dc.type |
article |
eng |
dc.description.abstract-translated |
Článek představuje výsledky simulací metodou konečných prvků (MKP) zaměřených na zkoumání rozsahu poškození ráfku kola v důsledku nárazu do překážky. Získané výsledky lze použít jako srovnávací údaje při provádění znaleckých posudků, které mají dát odpověď na to, jak k poškození došlo. Údaje získané ze simulace metodou konečných prvků lze rovněž využít v procesu geometrické optimalizace ráfku, jejímž cílem je získat ráfek odolný vůči tomuto typu poškození. |
cze |
dc.peerreviewed |
yes |
eng |
dc.publicationstatus |
published |
eng |
dc.identifier.doi |
10.3390/app12136371 |
|
dc.relation.publisherversion |
https://www.mdpi.com/2076-3417/12/13/6371 |
|
dc.rights.licence |
CC BY 4.0 |
|
dc.identifier.wos |
000825637800001 |
|
dc.identifier.scopus |
2-s2.0-85133183972 |
|
dc.identifier.obd |
39887271 |
|
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit minimální záznam
Kromě případů, kde je uvedeno jinak, licence tohoto záznamu je open access
|
Vyhledávání
Procházet
-
Vše v Digitální knihovně
-
Tato kolekce
Můj účet
|