Epistemic Emotions and Co-inquiry: A Situated Approach

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Candiotto, Laura
dc.date.accessioned 2023-07-12T13:04:06Z
dc.date.available 2023-07-12T13:04:06Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.issn 0167-7411
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/81076
dc.description.abstract This paper discusses the virtue epistemology literature on epistemic emotions and challenges the individualist, unworldly account of epistemic emotions. It argues that epistemic emotions can be truth-motivating if embedded in co-inquiry epistemic cultures, namely virtuous epistemic cultures that valorise participatory processes of inquiry as truth-conducive. Co-inquiry epistemic cultures are seen as playing a constitutive role in shaping, developing, and regulating epistemic emotions. Using key references to classical Pragmatism, the paper describes the bridge between epistemic emotions and co-inquiry culture in terms of habits of co-inquiry that act as the scaffolding of epistemic emotions. The result is a context-sensitive and practice-oriented approach to epistemic emotions that conceives of those emotions as being shaped by co-inquiry epistemic cultures. eng
dc.format p. 839-848 eng
dc.language.iso eng
dc.publisher Springer Nature Switzerland AG eng
dc.relation.ispartof Topoi : an International Review of Philosophy, volume 41, issue: 41 eng
dc.rights open access eng
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject epistemic emotions eng
dc.subject co-inquiry eng
dc.subject epistemic cultures eng
dc.subject habits eng
dc.subject virtue epistemology eng
dc.subject pragmatism eng
dc.subject epistemické emoce cze
dc.subject společné zkoumání cze
dc.subject epistemické kultury cze
dc.subject zvyky cze
dc.subject epistemologie ctnosti cze
dc.subject pragmatismus cze
dc.title Epistemic Emotions and Co-inquiry: A Situated Approach eng
dc.title.alternative Epistemické emoce a společné zkoumání: Situační přístup cze
dc.type article eng
dc.description.abstract-translated Tento článek pojednává o literatuře epistemologie ctnosti týkající se epistemických emocí a zpochybňuje individualistický, nesvětský popis epistemických emocí. Tvrdí, že epistemické emoce mohou být motivující pro pravdu, pokud jsou zakotveny v epistemických kulturách společného zkoumání, konkrétně v ctnostných epistemických kulturách, které oceňují participativní procesy zkoumání jako pravdivé. Epistemické kultury společného zkoumání hrají konstitutivní roli při utváření, rozvoji a regulaci epistemických emocí. S využitím klíčových odkazů na klasický pragmatismus článek popisuje most mezi epistemickými emocemi a kulturou společného zkoumání ve smyslu návyků společného zkoumání, které fungují jako lešení pro epistemické emoce. Výsledkem je kontextově citlivý a na praxi orientovaný přístup k epistemickým emocím, který tyto emoce chápe jako utvářené epistemickými kulturami společného dotazování. cze
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus published eng
dc.identifier.doi 10.1007/s11245-021-09789-4
dc.relation.publisherversion https://link.springer.com/article/10.1007/s11245-021-09789-4
dc.rights.licence CC BY 4.0
dc.identifier.wos 000741581200001
dc.identifier.obd 39887827


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

open access Kromě případů, kde je uvedeno jinak, licence tohoto záznamu je open access

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet