Zobrazit minimální záznam
dc.contributor.author |
Candiotto, Laura
|
|
dc.date.accessioned |
2023-07-12T13:04:06Z |
|
dc.date.available |
2023-07-12T13:04:06Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.issn |
0167-7411 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/81076 |
|
dc.description.abstract |
This paper discusses the virtue epistemology literature on epistemic emotions and challenges the individualist, unworldly account of epistemic emotions. It argues that epistemic emotions can be truth-motivating if embedded in co-inquiry epistemic cultures, namely virtuous epistemic cultures that valorise participatory processes of inquiry as truth-conducive. Co-inquiry epistemic cultures are seen as playing a constitutive role in shaping, developing, and regulating epistemic emotions. Using key references to classical Pragmatism, the paper describes the bridge between epistemic emotions and co-inquiry culture in terms of habits of co-inquiry that act as the scaffolding of epistemic emotions. The result is a context-sensitive and practice-oriented approach to epistemic emotions that conceives of those emotions as being shaped by co-inquiry epistemic cultures. |
eng |
dc.format |
p. 839-848 |
eng |
dc.language.iso |
eng |
|
dc.publisher |
Springer Nature Switzerland AG |
eng |
dc.relation.ispartof |
Topoi : an International Review of Philosophy, volume 41, issue: 41 |
eng |
dc.rights |
open access |
eng |
dc.rights.uri |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
epistemic emotions |
eng |
dc.subject |
co-inquiry |
eng |
dc.subject |
epistemic cultures |
eng |
dc.subject |
habits |
eng |
dc.subject |
virtue epistemology |
eng |
dc.subject |
pragmatism |
eng |
dc.subject |
epistemické emoce |
cze |
dc.subject |
společné zkoumání |
cze |
dc.subject |
epistemické kultury |
cze |
dc.subject |
zvyky |
cze |
dc.subject |
epistemologie ctnosti |
cze |
dc.subject |
pragmatismus |
cze |
dc.title |
Epistemic Emotions and Co-inquiry: A Situated Approach |
eng |
dc.title.alternative |
Epistemické emoce a společné zkoumání: Situační přístup |
cze |
dc.type |
article |
eng |
dc.description.abstract-translated |
Tento článek pojednává o literatuře epistemologie ctnosti týkající se epistemických emocí a zpochybňuje individualistický, nesvětský popis epistemických emocí. Tvrdí, že epistemické emoce mohou být motivující pro pravdu, pokud jsou zakotveny v epistemických kulturách společného zkoumání, konkrétně v ctnostných epistemických kulturách, které oceňují participativní procesy zkoumání jako pravdivé. Epistemické kultury společného zkoumání hrají konstitutivní roli při utváření, rozvoji a regulaci epistemických emocí. S využitím klíčových odkazů na klasický pragmatismus článek popisuje most mezi epistemickými emocemi a kulturou společného zkoumání ve smyslu návyků společného zkoumání, které fungují jako lešení pro epistemické emoce. Výsledkem je kontextově citlivý a na praxi orientovaný přístup k epistemickým emocím, který tyto emoce chápe jako utvářené epistemickými kulturami společného dotazování. |
cze |
dc.peerreviewed |
yes |
eng |
dc.publicationstatus |
published |
eng |
dc.identifier.doi |
10.1007/s11245-021-09789-4 |
|
dc.relation.publisherversion |
https://link.springer.com/article/10.1007/s11245-021-09789-4 |
|
dc.rights.licence |
CC BY 4.0 |
|
dc.identifier.wos |
000741581200001 |
|
dc.identifier.obd |
39887827 |
|
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit minimální záznam
Kromě případů, kde je uvedeno jinak, licence tohoto záznamu je open access
|
Vyhledávání
Procházet
-
Vše v Digitální knihovně
-
Tato kolekce
Můj účet
|