CSR Communication Theories – The Basis of Organizational Communication Management

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Záhorská, Alexandra
dc.contributor.author Tetřevová, Liběna
dc.contributor.author Kopřiva, Jan
dc.date.accessioned 2023-07-12T12:56:02Z
dc.date.available 2023-07-12T12:56:02Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.issn 2286-1440
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/80964
dc.description.abstract Corporate Social Responsibility (CSR) communication has become a strategic popular path for many researchers and management of various organizations in recent years and is currently associated with several theories. The aim of this work is to systematically analyze and assess which theoretical approaches could serve as a basis for CSR communication research and provide a general overview of the subject of analysis. Following the aim of the study, the subject were the publications searched in the Web of Science database, which were also analyzed in terms of the scope of the publications. The literature review has become the core of the work, by reviewing the literature of previous scholarly studies. Based on the content analysis of the publications, this study has demonstrated the occurrence of the most common theories that form a possible theoretical basis for CSR communication research, namely the stakeholder theory, institutional theory, legitimacy theory, attribution theory, and signaling theory. The presented work points out the key differences that exist between the analyzed theories and their relationship to practices and commitments in socially responsible business and communication activities of organizations. This study has the potential to help the management of many companies deal with the current challenges in strategic communication, especially in the field of CSR, which companies face in the reality of the 21st century. eng
dc.format p. 810-819 eng
dc.language.iso eng
dc.publisher Editura ASE eng
dc.relation.ispartof Proceedings of The 16th International Management Conference eng
dc.rights open access eng
dc.subject alternative theories eng
dc.subject corporate social responsibility communication eng
dc.subject organizational communication eng
dc.subject strategic management tool eng
dc.subject alternativní teorie cze
dc.subject komunikace o společenské odpovědnosti firem cze
dc.subject organizační komunikace cze
dc.subject nástroj strategického řízení cze
dc.title CSR Communication Theories – The Basis of Organizational Communication Management eng
dc.title.alternative Teorie CSR komunikování – Základ organizačního managementu komunikace cze
dc.type ConferenceObject eng
dc.description.abstract-translated Komunikace o společenské odpovědnosti firem (CSR) se v posledních letech stala strategickou a oblíbenou cestou mnoha výzkumníků a managementu různých organizací a v současnosti je spojována s několika teoriemi. Cílem této práce je systematicky analyzovat a posoudit, které teoretické přístupy by mohly sloužit jako základ pro výzkum CSR komunikace a poskytnout obecný přehled o předmětu analýzy. V návaznosti na cíl studie byly předmětem vyhledávání publikace v databázi Web of Science, které byly rovněž analyzovány z hlediska rozsahu publikací. Přehled literatury se stal jádrem práce, přičemž byla zkoumána literatura předchozích vědeckých studií. Na základě obsahové analýzy publikací tato studie identifikovala teorie, které tvoří možný teoretický základ pro výzkum CSR komunikace, a to teorii stakeholderů, institucionální teorii, teorii legitimity, teorii atribuce a teorii signalizace. Předkládaná práce poukazuje na klíčové rozdíly, které existují mezi analyzovanými teoriemi a jejich vztah k postupům a závazkům v společensky odpovědném podnikání a komunikačních aktivitách organizací. Tato studie má potenciál pomoci managementu mnoha firem vypořádat se s aktuálními výzvami strategické komunikace, zejména v oblasti CSR, kterým firmy čelí v realitě 21. století. cze
dc.event 16th International Management Conference (03.11.2022 - 04.11.2022, Bukurešť) eng
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus published eng
dc.identifier.doi 10.24818/IMC/2022/05.01
dc.relation.publisherversion http://conferinta.management.ase.ro/archives/2022/pdf_IMC_2022/5_1.pdf
dc.identifier.obd 39887520


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet