CSR Web Communication by Controversial Enterprises in the Context of Stakeholder and Legitimacy Theories

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Kopřiva, Jan
dc.contributor.author Tetřevová, Liběna
dc.contributor.author Záhorská, Alexandra
dc.date.accessioned 2023-07-12T12:55:49Z
dc.date.available 2023-07-12T12:55:49Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.isbn 978-80-7435-855-5
dc.identifier.issn 2464-6059
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/80961
dc.description.abstract The study of CSR communication and CSR web communication is based on many theories. The most frequently mentioned of these is stakeholder theory and, in the context of controversial enterprises, legitimacy theory. This article aims to assess whether controversial enterprises, such as chemical enterprises, operating in selected countries communicate their socially-responsible behavior in line with stakeholder and/or legitimacy theories. The subject of this study was the TOP chemical enterprises located in Czechia, Norway, Slovakia, and Ukraine. Descriptive and inferential statistical tools were used to process the data obtained from content analysis. From a methodological point of view, “The Method of Communication of Economic, Environmental, Ethical, Social and Philanthropic Activities” was used. The study which was performed shows that the TOP chemical enterprises in Czechia, Norway, Slovakia, and Ukraine communicate environmentally-responsible and economically-responsible measures to the greatest extent on their web pages. This confirmed the hypothesis that environmentally sensitive enterprises communicate their CSR measures in line with legitimacy and stakeholder theories. eng
dc.format p. 340–349 eng
dc.language.iso eng
dc.publisher Univerzita Hradec Králové eng
dc.relation.ispartof Hradec economic days, Vol. 12(1) eng
dc.rights open access eng
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject stakeholder theory eng
dc.subject legitimacy theory eng
dc.subject corporate social responsibility eng
dc.subject web communication eng
dc.subject stakeholder teorie cze
dc.subject teorie legitimity cze
dc.subject společenská odpovědnost firem cze
dc.subject web komunikování cze
dc.title CSR Web Communication by Controversial Enterprises in the Context of Stakeholder and Legitimacy Theories eng
dc.title.alternative CSR web komunikování kontraverzních firem v kontextu stakeholder a legitimity teorií cze
dc.type ConferenceObject eng
dc.description.abstract-translated Studium problematiky CSR komunikování a CSR web komunikování vychází z mnoha teorií. Nejčastěji je zmiňována stakeholder teorie, v souvislosti s kontraverzními firmami teorie legitimity. Cílem článku je zhodnotit, zda kontraverzní firmy, jako jsou firmy chemického průmyslu, působící ve vybraných zemích komunikují své společensky odpovědné chování v souladu se stakeholder a legitimity teorií. Předmětem studie byly TOP chemické firmy působící v Norsku, České republice, Slovensku a Ukrajině. Data získaná obsahovou analýzou byla zpracována s využitím nástrojů popisné a inferenční statistiky. Z metodického hlediska bylo využito metody komunikování ekonomických, environmentálních, etických, sociálních a filantropických aktivit. Z provedené studie vyplývá, že TOP chemické firmy v Norsku, České republice, Slovensku a Ukrajině v největším rozsahu komunikují na firemních webových stránkách aktivity environmentální a ekonomické odpovědnosti. Potvrdila se tak hypotéza, že environmentálně citlivé firmy komunikují své CSR aktivity v souladu s legitimity a stakeholder teoriemi. cze
dc.event Hradec Economic Days 2022 (09.06.2022 - 10.06.2022, Hradec Králové) eng
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus published eng
dc.identifier.doi 10.36689/uhk/hed/2022-01-033
dc.relation.publisherversion https://uni.uhk.cz/hed/site/assets/files/1083/proceedings_2022_1.pdf
dc.rights.license CC BY
dc.identifier.obd 39887515


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

open access Kromě případů, kde je uvedeno jinak, licence tohoto záznamu je open access

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet