The Challenges of Measuring the Quality of Information Systems in the Private vs Public Sector

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Febiri, Frank
dc.contributor.author Hub, Miloslav
dc.date.accessioned 2023-07-12T12:54:00Z
dc.date.available 2023-07-12T12:54:00Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.isbn 978-3-031-08086-9
dc.identifier.issn 2367-3370
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/80935
dc.description.abstract Information systems (IS) are designed to deliver useful information in support of business operations such as corporate strategy, general operations, management analysis and decision making process. Regardless of the state of the economic market, the investments in implementing and maintaining information systems must enable an organisation to fulfil their business demands in a more efficient manner. However, there are very few options available to decision makers that provide guarantees on the effectiveness of information systems. Therefore, decision makers and managers that are responsible for adopting or retaining information systems must rely primarily on conceptual or theoretical models for measuring the quality of information systems which increases the margin of error or inaccuracies. This overarching issue of measuring the quality of information systems means that the effectiveness and cost benefits of implementing information systems may not be realised until a considerable amount of time has passed since the initial investments. This issue, amongst many other that will be identified throughout this paper, is applicable to both the private and public sector. However, the measuring of information systems effectiveness in the public sector raises some unique and significant additional challenges that the private sector is often immune to. This paper highlights some of the novel challenges identified in the public sector in order to invoke additional studies or models of measuring the success of information systems that are designed specifically for the public sector that do not rely upon profit-based outcomes and measurables. eng
dc.format p. 149-158 eng
dc.language.iso eng
dc.publisher Springer Nature Switzerland AG eng
dc.relation.ispartof Financial Technology (FinTech), Entrepreneurship, and Business Development : proceedings of the international conference on business and technology (ICBT 2021) eng
dc.rights open access (green) eng
dc.subject information systems eng
dc.subject system quality eng
dc.subject public sector eng
dc.subject private sector eng
dc.subject system analysis eng
dc.subject informační systémy cze
dc.subject kvalita systému cze
dc.subject veřejný sektor cze
dc.subject soukromý sektor cze
dc.subject systémová analýza cze
dc.title The Challenges of Measuring the Quality of Information Systems in the Private vs Public Sector eng
dc.title.alternative Výzvy měření kvality informačních systémů v soukromém vs. veřejném sektoru cze
dc.type ConferenceObject eng
dc.description.abstract-translated Informační systémy (IS) jsou navrženy tak, aby poskytovaly užitečné informace na podporu obchodních operací, jako je podniková strategie, obecné operace, analýzy managementu a rozhodovací proces. Bez ohledu na stav ekonomického trhu musí investice do implementace a údržby informačních systémů organizaci umožnit efektivnější plnění jejích obchodních požadavků. Pro osoby s rozhodovací pravomocí je však k dispozici velmi málo možností, které poskytují záruky účinnosti informačních systémů. Osoby s rozhodovací pravomocí a manažeři, kteří jsou zodpovědní za přijetí nebo udržení informačních systémů, se proto musí spoléhat především na koncepční nebo teoretické modely měření kvality informačních systémů, které zvyšují míru chyb nebo nepřesností. Tato zastřešující problematika měření kvality informačních systémů znamená, že efektivita a nákladové přínosy implementace informačních systémů mohou být realizovány až po uplynutí značné doby od počátečních investic. Tato problematika, kromě mnoha dalších, které budou identifikovány v tomto dokumentu, se týká jak soukromého, tak veřejného sektoru. Měření efektivity informačních systémů ve veřejném sektoru však přináší některé jedinečné a významné dodatečné výzvy, vůči nimž je soukromý sektor často imunní. Tento dokument zdůrazňuje některé z nových výzev identifikovaných ve veřejném sektoru s cílem vyvolat další studie nebo modely měření úspěšnosti informačních systémů, které jsou navrženy speciálně pro veřejný sektor a nespoléhají na výsledky a měřitelné hodnoty založené na zisku. cze
dc.event International Conference on Business and Technology, ICBT 2021 (06.11.2021 - 07.11.2021, Istanbul) eng
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus postprint (accepted version) eng
dc.identifier.doi 10.1007/978-3-031-08087-6_11
dc.project.ID SGS_2021_008/Zvyšování kvality informačních systémů veřejné správy cze
dc.identifier.scopus 2-s2.0-85135069548
dc.identifier.obd 39886004


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet