Teaching Grammar in the Lower-Secondary Education

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Zitková, Helena
dc.contributor.author Skalická, Adéla
dc.date.accessioned 2023-06-05T07:48:23Z
dc.date.available 2023-06-05T07:48:23Z
dc.date.issued 2023
dc.date.submitted 2023-03-30
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/80871
dc.description.abstract The thesis aims to determine whether teachers use a deductive or inductive approach to teach grammar in lower-secondary education and why. First, it describes communicative competence as achieving it is the main goal of English language teaching. Then it follows up with a description of grammar and focuses on the development of grammar teaching, which reflects the development of communicative competence. Consequently, the deductive and inductive approaches are closely described with their advantages and disadvantages. The last chapter of the theoretical part concerns the lower-secondary learner and the teacher, as they are both important in learning and teaching. The practical part includes analyses of nine observed lessons and interviews with three teachers, determining the more used approach. eng
dc.format 41 s.
dc.language.iso eng
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení
dc.subject komunikační kompetence cze
dc.subject induktivní přístup cze
dc.subject deduktivní přístup cze
dc.subject gramatika cze
dc.subject vyučování gramatiky cze
dc.subject communicative competence eng
dc.subject inductive approach eng
dc.subject deductive approach eng
dc.subject grammar eng
dc.subject grammar teaching eng
dc.title Teaching Grammar in the Lower-Secondary Education eng
dc.title.alternative Výuka gramatiky na druhém stupni ZŠ cze
dc.type bakalářská práce cze
dc.contributor.referee Černá, Monika
dc.date.accepted 2023-05-23
dc.description.abstract-translated Cílem práce je zjistit, zda učitelé v rámci výuky gramatiky na druhém stupni spíše využívají deduktivní nebo induktivní způsob výuky a z jakého důvodu. V práci je nejdříve popsána komunikační kompetence, protože je to hlavní cíl výuky anglického jazyka. Následuje popis toho, co je to gramatika a dále se zaměřuje na vývoj jejího vyučování, který odráží vývoj komunikační kompetence. Deduktivní a induktivní přístupy jsou detailně popsány, včetně jejich výhod a nevýhod v rámci vyučování. Poslední kapitola teoretické části se zabývá žákem druhého stupně a učitelem, neboť jsou to důležití činitelé v procesu učení a vyučování. Praktická část zahrnuje analýzu devíti pozorovaných hodin a rozhovorů se třemi učiteli, na základě kterých je rozhodnuto, který z přístupů je využívaný více. cze
dc.description.department Fakulta filozofická cze
dc.thesis.degree-discipline Anglický jazyk pro vzdělávání cze
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická cze
dc.thesis.degree-program Anglický jazyk cze
dc.description.defence Studentka krátce představila svou práci a výborně reagovala na komentáře v posudcích a na doplňující otázky komise. Komise se shodla na honocení C. cze
dc.identifier.stag 45592
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet