Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Zitková, Helena |
|
dc.contributor.author |
Skalická, Adéla
|
|
dc.date.accessioned |
2023-06-05T07:48:23Z |
|
dc.date.available |
2023-06-05T07:48:23Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.date.submitted |
2023-03-30 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/80871 |
|
dc.description.abstract |
The thesis aims to determine whether teachers use a deductive or inductive approach to teach grammar in lower-secondary education and why. First, it describes communicative competence as achieving it is the main goal of English language teaching. Then it follows up with a description of grammar and focuses on the development of grammar teaching, which reflects the development of communicative competence. Consequently, the deductive and inductive approaches are closely described with their advantages and disadvantages. The last chapter of the theoretical part concerns the lower-secondary learner and the teacher, as they are both important in learning and teaching. The practical part includes analyses of nine observed lessons and interviews with three teachers, determining the more used approach. |
eng |
dc.format |
41 s. |
|
dc.language.iso |
eng |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
komunikační kompetence |
cze |
dc.subject |
induktivní přístup |
cze |
dc.subject |
deduktivní přístup |
cze |
dc.subject |
gramatika |
cze |
dc.subject |
vyučování gramatiky |
cze |
dc.subject |
communicative competence |
eng |
dc.subject |
inductive approach |
eng |
dc.subject |
deductive approach |
eng |
dc.subject |
grammar |
eng |
dc.subject |
grammar teaching |
eng |
dc.title |
Teaching Grammar in the Lower-Secondary Education |
eng |
dc.title.alternative |
Výuka gramatiky na druhém stupni ZŠ |
cze |
dc.type |
bakalářská práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Černá, Monika |
|
dc.date.accepted |
2023-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
Cílem práce je zjistit, zda učitelé v rámci výuky gramatiky na druhém stupni spíše využívají deduktivní nebo induktivní způsob výuky a z jakého důvodu. V práci je nejdříve popsána komunikační kompetence, protože je to hlavní cíl výuky anglického jazyka. Následuje popis toho, co je to gramatika a dále se zaměřuje na vývoj jejího vyučování, který odráží vývoj komunikační kompetence. Deduktivní a induktivní přístupy jsou detailně popsány, včetně jejich výhod a nevýhod v rámci vyučování. Poslední kapitola teoretické části se zabývá žákem druhého stupně a učitelem, neboť jsou to důležití činitelé v procesu učení a vyučování. Praktická část zahrnuje analýzu devíti pozorovaných hodin a rozhovorů se třemi učiteli, na základě kterých je rozhodnuto, který z přístupů je využívaný více. |
cze |
dc.description.department |
Fakulta filozofická |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Anglický jazyk pro vzdělávání |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.thesis.degree-program |
Anglický jazyk |
cze |
dc.description.defence |
Studentka krátce představila svou práci a výborně reagovala na komentáře v posudcích a na doplňující otázky komise. Komise se shodla na honocení C. |
cze |
dc.identifier.stag |
45592 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
|
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account
|