Využití klasifikačního modelu pro hodnocení finanční bonity v základním školství

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Kraftová, Ivana
dc.contributor.author Brokeš, Martin
dc.date.accessioned 2023-06-05T07:48:00Z
dc.date.available 2023-06-05T07:48:00Z
dc.date.issued 2023
dc.date.submitted 2023-04-25
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/80829
dc.description.abstract Bakalářská práce se zabývá vyhodnocením finanční bonity v regionálním školství v Pardubickém kraji pomocí finanční analýzy. Hlavním cílem je posoudit ekonomický aspekt zvolených subjektů v regionálním školství pomocí německého klasifikačního modelu, KAMF, KAMF* a KAMF(2022), vyhodnotit ukazatele v jednotlivých klasifikačních modelech a zvolit, který model je pro aplikaci v regionálním školství nejvhodnější, a to vyhodnocením účetních dat, variačního rozpětí a četností jednotlivých ukazatelů klasifikačních modelů. Lepší finanční bonity dle klasifikačních modelů dosahují základní školy v porovnání se školami mateřskými. Nejvhodněji aplikovatelným klasifikačním modelem v regionálním školství je KAMF(2022). cze
dc.format 78 s.
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení
dc.subject vzdělávací systém ČR cze
dc.subject regionální školství cze
dc.subject municipální firma cze
dc.subject finanční analýza cze
dc.subject klasifikační modely cze
dc.subject education system of the Czech Republic eng
dc.subject regional education eng
dc.subject municipal corporation eng
dc.subject financial analysis eng
dc.subject classification models eng
dc.title Využití klasifikačního modelu pro hodnocení finanční bonity v základním školství cze
dc.title.alternative The use of the classification model for the assessment of financial credit in primary education eng
dc.type bakalářská práce cze
dc.date.accepted 2023-05-30
dc.description.abstract-translated The bachelor's thesis deals with the evaluation of financial solvency in regional education in the Pardubice region using financial analysis. The main goal is to assess the economic aspect of the selected subjects in regional education using the German classification model, KAMF, KAMF* and KAMF(2022), to evaluate indicators in individual classification models and to choose which model is most suitable for application in regional education, by evaluating accounting data , variation range and frequency of individual indicators of classification models. According to the classification models, primary schools achieve better financial credit compared to nursery schools. The most suitable classification model applicable in regional education is KAMF(2022). eng
dc.description.department Fakulta ekonomicko-správní cze
dc.thesis.degree-discipline Veřejná ekonomika a správa cze
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Fakulta ekonomicko-správní cze
dc.thesis.degree-program Hospodářská politika a veřejná správa cze
dc.description.defence Student přednesl obhajobu práce s názvem: Využití klasifikačního modelu pro hodnocení finanční bonity v základním školství. Cílem práce bylo zjistit rozdílnost výsledků u zvolených organizací v rámci klasifikačních modelů a zda se modely od sebe liší v případě použití pro zjišťování finanční bonity v regionálním školství. Cílem bylo také posoudit vhodnost dílčích ukazatelů klasifikačních modelů při aplikaci v regionálním školství a zvolit model, který se nejvíce hodí pro finanční analýzu regionálního školství tak, aby reflektoval specifika této části veřejného sektoru. Během rozpravy byly položeny dotazy dle posudku vedoucího bakalářské práce: Otázka č. 1: Při svém hodnocení jednotlivých modelů se vyjadřujete k problematičnosti zařazení ukazatelů rentability, a naopak vyzdvihujete ukazatel autarkie. Pokuste se jednoduše (až schematicky) zachytit, jak jsou tyto ukazatele zařazeny v modelech, a ukázat na pozitiva/negativa zařazení ukazatelů rentability a autarkie v nich. Následně byly položeny doplňující dotazy: Otázka č. 2: Co jsou klasifikační modely, a čím se vyznačuje speciálně německý klasifikační model? Otázka č. 3: Zabýval jste se specifikem fungování jednotlivých organizací (škol), které jste v práci zkoumal? Otázka č. 4: Jak jsou na tom zkoumané školy s likviditou? Otázka č. 5: Co si představíte pod pojmem oběžné aktivum? Otázka č. 6: Jste dobrý ředitel, pokud držíte v rozpočtu nadměrné finanční prostředky, které nevyužíváte? Student na otázky reagoval. cze
dc.identifier.stag 44997
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet