dc.contributor.advisor |
Kraftová, Ivana |
|
dc.contributor.author |
Brokeš, Martin
|
|
dc.date.accessioned |
2023-06-05T07:48:00Z |
|
dc.date.available |
2023-06-05T07:48:00Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.date.submitted |
2023-04-25 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/80829 |
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá vyhodnocením finanční bonity v regionálním školství v Pardubickém kraji pomocí finanční analýzy. Hlavním cílem je posoudit ekonomický aspekt zvolených subjektů v regionálním školství pomocí německého klasifikačního modelu, KAMF, KAMF* a KAMF(2022), vyhodnotit ukazatele v jednotlivých klasifikačních modelech a zvolit, který model je pro aplikaci v regionálním školství nejvhodnější, a to vyhodnocením účetních dat, variačního rozpětí a četností jednotlivých ukazatelů klasifikačních modelů. Lepší finanční bonity dle klasifikačních modelů dosahují základní školy v porovnání se školami mateřskými. Nejvhodněji aplikovatelným klasifikačním modelem v regionálním školství je KAMF(2022). |
cze |
dc.format |
78 s. |
|
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
vzdělávací systém ČR |
cze |
dc.subject |
regionální školství |
cze |
dc.subject |
municipální firma |
cze |
dc.subject |
finanční analýza |
cze |
dc.subject |
klasifikační modely |
cze |
dc.subject |
education system of the Czech Republic |
eng |
dc.subject |
regional education |
eng |
dc.subject |
municipal corporation |
eng |
dc.subject |
financial analysis |
eng |
dc.subject |
classification models |
eng |
dc.title |
Využití klasifikačního modelu pro hodnocení finanční bonity v základním školství |
cze |
dc.title.alternative |
The use of the classification model for the assessment of financial credit in primary education |
eng |
dc.type |
bakalářská práce |
cze |
dc.date.accepted |
2023-05-30 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor's thesis deals with the evaluation of financial solvency in regional education in the Pardubice region using financial analysis. The main goal is to assess the economic aspect of the selected subjects in regional education using the German classification model, KAMF, KAMF* and KAMF(2022), to evaluate indicators in individual classification models and to choose which model is most suitable for application in regional education, by evaluating accounting data , variation range and frequency of individual indicators of classification models. According to the classification models, primary schools achieve better financial credit compared to nursery schools. The most suitable classification model applicable in regional education is KAMF(2022). |
eng |
dc.description.department |
Fakulta ekonomicko-správní |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Veřejná ekonomika a správa |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta ekonomicko-správní |
cze |
dc.thesis.degree-program |
Hospodářská politika a veřejná správa |
cze |
dc.description.defence |
Student přednesl obhajobu práce s názvem: Využití klasifikačního modelu pro hodnocení finanční bonity v základním školství. Cílem práce bylo zjistit rozdílnost výsledků u zvolených organizací v rámci klasifikačních modelů a zda se modely od sebe liší v případě použití pro zjišťování finanční bonity v regionálním školství. Cílem bylo také posoudit vhodnost dílčích ukazatelů klasifikačních modelů při aplikaci v regionálním školství a zvolit model, který se nejvíce hodí pro finanční analýzu regionálního školství tak, aby reflektoval specifika této části veřejného sektoru.
Během rozpravy byly položeny dotazy dle posudku vedoucího bakalářské práce:
Otázka č. 1: Při svém hodnocení jednotlivých modelů se vyjadřujete k problematičnosti zařazení ukazatelů rentability, a naopak vyzdvihujete ukazatel autarkie. Pokuste se jednoduše (až schematicky) zachytit, jak jsou tyto ukazatele zařazeny v modelech, a ukázat na pozitiva/negativa zařazení ukazatelů rentability a autarkie v nich.
Následně byly položeny doplňující dotazy:
Otázka č. 2: Co jsou klasifikační modely, a čím se vyznačuje speciálně německý klasifikační model?
Otázka č. 3: Zabýval jste se specifikem fungování jednotlivých organizací (škol), které jste v práci zkoumal?
Otázka č. 4: Jak jsou na tom zkoumané školy s likviditou?
Otázka č. 5: Co si představíte pod pojmem oběžné aktivum?
Otázka č. 6: Jste dobrý ředitel, pokud držíte v rozpočtu nadměrné finanční prostředky, které nevyužíváte?
Student na otázky reagoval. |
cze |
dc.identifier.stag |
44997 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |