Studijní obor:Ekonomika a management podniků chemického průmyslu
Abstrakt:
Teoretická část práce se zabývá vztahem mezi celospolečenskými požadavky na udržitelnost a jejího dosažení pomocí strategie servitizace, které představuje přechod od prodeje produktů k prodeji řešení. Následně je vysvětlen související pojem model PSS - systém produkt-služba, který představuje jednotlivé kombinace produktů a služeb. V této práci je zkoumán trend tzv. udržitelné servitizace a jsou pospány jeho hlavní faktory. V rámci udržitelné servitizace existuje efektivní propojení s dalšími udržitelnými trendy, jako je digitalizace, zelená servitace nebo cirkulární ekonomika. V další části jsou interpretovány jednotlivé obchodní modely servitizace v chemickém průmyslu a způsob jejich využití. Praktická část je zaměřena na identifikaci služeb a určení stupně servitizace v BASF. Následně je popsán a zhodnocen vzájemný vztah mezi udržitelností a servitizací.