Přístup k e-verzi:Práce bude přístupná od 07.06.2025
Studijní obor:Dopravní prostředky: Silniční vozidla
Abstrakt:
Předmětem diplomové práce je zhodnocení efektivity 48V Mild hybridní jednotky městského autobusu v provozu z hlediska spotřeby paliva. Teoretická část popisuje vznik a význam 48V sítě silničních vozidel. Uvádí rozdělení vozidel z pohledu hybridizace, charakteristiku a funkcionalitu vybraných komponentů a informuje o současných předních výrobcích hybridních autobusů. Zahrnuje také způsoby měření spotřeby paliva, vybrané standardizované jízdní cykly a faktory ovlivňující spotřebu paliva. Rovněž přibližuje pohled na budoucnost v oblasti vývoje a snižování emisí autobusů.
Úvod praktické části patří popisu experimentálního vozidla a dílčích funkcí hybridního systému. Následuje experiment s cílem posoudit efektivitu mild hybridní jednotky z pohledu spotřeby paliva. Ten je proveden dle standardizovaného projektu SORT včetně měření v reálném provozu za účelem prověření naměřených hodnot a funkcionality vozidla.