dc.contributor.advisor |
Soušek, Radovan |
|
dc.contributor.author |
Šustr, Martin
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-02T04:53:42Z |
|
dc.date.available |
2022-07-02T04:53:42Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.date.submitted |
2022-02-11 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
cze |
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/79861 |
|
dc.description.abstract |
V práci je řešena problematika krizových situací v železniční dopravě,
a to v souvislosti s dálkovou obsluhou zabezpečovacího zařízení a řízením dopravy
centrálními dispečerskými pracovišti. Je důležité, aby jejich systém v době
krizových situací nesnižoval celkovou odolnost železniční dopravní infrastruktury
a aby nedocházelo k omezování provozu. Současné krizové plány se věnují obnově
poškozené dopravní infrastruktury pouze na úrovni obnovení a výstavby
železničních tratí za použití technických úlev. Neanalyzují však blíže přerušení
funkčnosti řízení drážního provozu na železniční síti. Tato práce se zabývá
optimalizací řízení železničního provozu v případě narušení fungování centrálních
dispečerských pracovišť. Navržená optimalizace spočívá v přenesení na nižší
stupně řízení. |
cze |
dc.format |
96 s. + přílohy |
|
dc.language.iso |
eng |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
bez omezení |
cze |
dc.subject |
centrální dispečerské pracoviště |
cze |
dc.subject |
krizová situace |
cze |
dc.subject |
odolnost |
cze |
dc.subject |
vzdálené řízení |
cze |
dc.subject |
železniční doprava |
cze |
dc.subject |
central rail operating centre |
eng |
dc.subject |
crisis situation |
eng |
dc.subject |
resilience |
eng |
dc.subject |
remote control |
eng |
dc.subject |
railway transport |
eng |
dc.title |
Vzdálené řízení dopravy v krizových situacích |
cze |
dc.title.alternative |
Remote Control of Railway Transport during the Crisis Situations |
eng |
dc.type |
disertační práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Buganová, Katarína |
|
dc.contributor.referee |
Hájek, Petr |
|
dc.contributor.referee |
Teichmann, Dušan |
|
dc.date.accepted |
2022-06-01 |
|
dc.description.abstract-translated |
Dissertation thesis deals with the crisis situation in the railway transport
in relation with the Central Rail Operating Centres and in relation with a remote
control of railways. Currently created Rail Operating Centre is an element of the
Crisis infrastructure. It is important that, this system does not reduce the overall
resilience of the railway infrastructure system, especially during times of crisis. The
current crisis plans address the recovery of damaged transport infrastructure only
for the reconstruction and building of railway lines using technical concessions.
Current crisis plans not calculate with the interruption of the functionality of rail
traffic control. This dissertation deals with the ensuring of Railway Traffic
Management by Rail Operating central Control Centres due to the possibility
of disrupting their operation by delegating to lower levels of control. |
eng |
dc.description.department |
Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Technologie a management v dopravě a telekomunikacích: Management |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Ph.D. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.identifier.signature |
D40590 |
|
dc.thesis.degree-program |
Technika a technologie v dopravě a spojích |
cze |
dc.description.defence |
Po představení doktoranda byla komise seznámena se stanoviskem školitele a vedoucím školícího pracoviště k disertační práci. Doktorand seznámil komisi se svojí disertační prací formou prezentace. Poté byly předneseny posudky oponentů a doktorand uspokojivě reagoval na připomínky oponentů. V následné veřejné diskusi byly zodpovězeny otázky členů komise, které jsou uvedeny na samostatných listech. Na závěr proběhlo tajné hlasování. Protokol o výsledcích hlasování tvoří samostatnou přílohu. |
cze |
dc.identifier.stag |
44720 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |