Zobrazit minimální záznam
dc.contributor.author |
Jilek, Petr
|
|
dc.contributor.author |
Berg, Jan
|
|
dc.date.accessioned |
2022-06-03T12:30:37Z |
|
dc.date.available |
2022-06-03T12:30:37Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.issn |
1213-2489 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/79322 |
|
dc.description.abstract |
The article deals with the controlled influence of the adhesive force in contact of the road vehicle’s wheel with the road. The first section shows how the adhesive force is reduced. The next step is the familiarization with the experimental vehicle with the Alternative SkidCar, where experimental measurements were carried out, assessment of the advantages and disadvantages of the experimental vehicle with the Alternative SkidCar and the drive on the sliding surface following the experimental test methods. The objective of the article is to determine how great the difference in vehicle behaviour is when the adhesive force changes by modifying the radial reaction and the change in the coefficient of adhesion. |
eng |
dc.format |
p. 634-639 |
eng |
dc.language.iso |
eng |
|
dc.relation.ispartof |
Manufacturing technology, volume 21, issue: 5 |
eng |
dc.rights |
open access |
eng |
dc.rights.uri |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ |
|
dc.subject |
adhesive force |
eng |
dc.subject |
experimental measurement |
eng |
dc.subject |
skid of the vehicle |
eng |
dc.subject |
vehicle stability |
eng |
dc.subject |
adhezní síla |
cze |
dc.subject |
experimentální měření |
cze |
dc.subject |
smyk vozidla |
cze |
dc.subject |
stabilita vozidla |
cze |
dc.title |
The adhesion force change of an experimental road vehicle |
eng |
dc.title.alternative |
Změna adhezní síly experimentálního silničního vozidla |
cze |
dc.type |
article |
eng |
dc.description.abstract-translated |
Článek se zabývá řízeným vlivem adhezní síly při kontaktu kola silničního vozidla s vozovkou. První část ukazuje, jak se adhezní síla snižuje. Následuje seznámení s experimentálním vozidlem s alternativním smykem, kde byla provedena experimentální měření, posouzení výhod a nevýhod experimentálního vozidla s alternativním smykem a jízda po kluzné ploše v návaznosti na metody experimentálních zkoušek. Cílem článku je zjistit, jak velký je rozdíl v chování vozidla při změně adhezní síly změnou radiální reakce a změnou koeficientu adheze. |
cze |
dc.peerreviewed |
yes |
eng |
dc.publicationstatus |
published version |
eng |
dc.identifier.doi |
10.21062/mft.2021.083 |
|
dc.relation.publisherversion |
https://journalmt.com/pdfs/mft/2021/05/18.pdf |
|
dc.rights.licence |
CC BY-NC 4.0 |
|
dc.identifier.scopus |
2-s2.0-85121439566 |
|
dc.identifier.obd |
39886274 |
|
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit minimální záznam
Kromě případů, kde je uvedeno jinak, licence tohoto záznamu je open access
|
Vyhledávání
Procházet
-
Vše v Digitální knihovně
-
Tato kolekce
Můj účet
|