Identification of changes in VLE stakeholders' behavior over tme using frequent patterns mining

Show simple item record

dc.contributor.author Drlik, Martin
dc.contributor.author Munk, Michal
dc.contributor.author Skalka, Jan
dc.date.accessioned 2022-06-03T12:29:46Z
dc.date.available 2022-06-03T12:29:46Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.issn 2169-3536
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/79310
dc.description.abstract Many contemporary studies realized in the Learning Analytics research field provide substantial insights into the virtual learning environment stakeholders' behaviour on single-course or small-scale level. They used different knowledge discovery techniques, including frequent patterns analysis. However, there are only a few studies that have explored the stakeholders' behaviour over a more extended period of several academic years in detail. This article contributes to filling in this gap and provides a novel approach to using homogeneous groups of frequent patterns for identifying the changes in stakeholders' behaviour from the perspective of time. The novelty of this approach lies in fact, that even though the time variable is not directly involved, identification of homogeneous groups of frequent itemsets allows analysis and comparison of the stakeholders' behavioral patterns and their changes over different observed periods. Found homogeneous groups of frequent itemsets, which conform minimal threshold of selected measures, showed, that it is possible to uncover the changes in stakeholders' behaviour throughout the observed longer period. As a result, these homogenous groups of found frequent patterns allow a better understanding of the hidden changes in seasonality or trends in stakeholders' behaviour over several academic years. This article discusses the possible implications of the results and proposed approach in the context of virtual learning environment management and educational content improvement. eng
dc.format p. 23795-23813 eng
dc.language.iso eng
dc.publisher IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers) eng
dc.relation.ispartof IEEE ACCESS, volume 9, issue: 1.2.2021 eng
dc.rights open access eng
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject itemsets eng
dc.subject stakeholders eng
dc.subject data mining eng
dc.subject task analysis eng
dc.subject market research eng
dc.subject education eng
dc.subject licenses eng
dc.subject association rule analysis eng
dc.subject computational and artificial intelligence eng
dc.subject learning management systems eng
dc.subject predictive models eng
dc.title Identification of changes in VLE stakeholders' behavior over tme using frequent patterns mining eng
dc.title.alternative Identifikace změn v chování zainteresovaných stran VLE v průběhu času pomocí dolování častých vzorů cze
dc.type article eng
dc.description.abstract-translated Mnoho současných studií realizovaných v oblasti výzkumu analýzy učení poskytuje podstatné poznatky o chování účastníků virtuálního vzdělávacího prostředí na úrovni jednoho kurzu nebo malého rozsahu. Využívají různé techniky zjišťování znalostí, včetně analýzy častých vzorů. Existuje však jen několik studií, které podrobně zkoumaly chování stakeholderů v delším období několika akademických let. Tento článek přispívá k zaplnění této mezery a nabízí nový přístup k využití homogenních skupin častých vzorů pro identifikaci změn v chování zainteresovaných stran z časového hlediska. Novost tohoto přístupu spočívá v tom, že i když se přímo nejedná o časovou proměnnou, identifikace homogenních skupin častých položek umožňuje analýzu a srovnání vzorců chování zainteresovaných stran a jejich změn v různých sledovaných obdobích. Nalezené homogenní skupiny častých položek, které odpovídají minimálnímu prahu zvolených měr, ukázaly, že je možné odhalit změny v chování zainteresovaných stran v průběhu delšího sledovaného období. V důsledku toho tyto homogenní skupiny nalezených častých vzorců umožňují lépe pochopit skryté změny sezónnosti nebo trendy v chování zainteresovaných stran v průběhu několika akademických let. Tento článek se zabývá možnými důsledky výsledků a navrženého přístupu v kontextu řízení virtuálního vzdělávacího prostředí a zlepšování vzdělávacího obsahu. cze
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus published version eng
dc.identifier.doi 10.1109/ACCESS.2021.3056191
dc.relation.publisherversion https://ieeexplore.ieee.org/document/9343817
dc.rights.licence CC BY 4.0
dc.project.ID GA19-15498S/Modelování emocí ve verbální a neverbální manažerské komunikaci pro predikci podnikových finančních rizik cze
dc.identifier.wos 000617347400001
dc.identifier.scopus 2-s2.0-85100725195
dc.identifier.obd 39886246


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

open access Except where otherwise noted, this item's license is described as open access

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account