FYZICKÉ ZKLIDŇOVÁNÍ DOPRAVY NA VYBRANÝCH MÍSTNÍCH KOMUNIKACÍCH V HLAVNÍM MĚSTĚ PRAZE

Show simple item record

dc.contributor.author Stojaspalová, Zdeňka
dc.date.accessioned 2022-06-03T12:29:08Z
dc.date.available 2022-06-03T12:29:08Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.issn 1801-674X
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/79301
dc.description.abstract Příspěvek se zabývá problematikou zklidňování dopravy na vybraných úsecích místních komunikací, které se nacházejí na území hl. m. Prahy. Jedná se o úseky s celoročně sledovanou intenzitou dopravy. Na daných úsecích proběhlo místní šetření a analýza vybraných atributů (druh fyzického zklidňovacího opatření, umístění, intenzita dopravy apod.). V příspěvku jsou dále ověřovány hypotézy, zda je umisťování vybraných fyzických zklidňovacích prvků na daných úsecích konzistentní (dle typu opatření a dle příčiny instalace) a zda je jejich počet závislý na hodnotě intenzity dopravy nebo délce úseku. Předmětné hypotézy závislosti opatření na délce úseku nebo intenzitě byly vyvráceny, ale byla nastíněna cesta k možnému rozšíření množství dat a jejich analýzy k nalezení komplexnějších závislostí. cze
dc.format nestránkováno cze
dc.language.iso cze
dc.relation.ispartof Perner´s Contacts, volume 16, issue: 1 eng
dc.rights open access eng
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject intenzita dopravy cze
dc.subject zklidňovací opatření cze
dc.subject zklidňování dopravy cze
dc.subject traffic calming eng
dc.subject traffic calming measures eng
dc.subject traffic intensity eng
dc.title FYZICKÉ ZKLIDŇOVÁNÍ DOPRAVY NA VYBRANÝCH MÍSTNÍCH KOMUNIKACÍCH V HLAVNÍM MĚSTĚ PRAZE cze
dc.title.alternative PHYSICAL TRAFFIC CALMING ON SELECTED LOCAL ROADS IN THE CAPITAL CITY OF PRAGUE eng
dc.type article eng
dc.description.abstract-translated The paper deals with the issue oftraffic calming on selected sections of local roads, which are located in the capital city of Prague. These are sections with monitored traffic intensity. On the given sections, a local survey and analysis of selected attributes (type of physical traffic calming measure, location, traffic intensity, etc.) took place. The paper also verifies hypotheses whether the location of selected physical calming elements on given sections is consistent (according to the type of measureandthe cause of need) and whether their number depends on the value of traffic intensity or length of the section. The hypotheses of the dependence of the measure on the length of the section or the intensity were refuted, but the way to a possible expansion of the amount of data and their analysis to find more complex dependencies was outlined. eng
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus published version eng
dc.identifier.doi 10.46585/pc.2021.1.1670
dc.relation.publisherversion https://pernerscontacts.upce.cz/index.php/perner/article/view/1670/1461
dc.rights.licence CC BY 4.0
dc.project.ID SGS_2021_018/Modelování vybraných aspektů dopravní technologie a řízení cze
dc.identifier.obd 39886233


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

open access Except where otherwise noted, this item's license is described as open access

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account