Consumer Intention to Purchase Green Consumer Chemicals

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Paták, Michal
dc.contributor.author Branská, Lenka
dc.contributor.author Pecinová, Zuzana
dc.date.accessioned 2022-06-03T12:19:55Z
dc.date.available 2022-06-03T12:19:55Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.issn 2071-1050
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/79170
dc.description.abstract The article deals with consumer behaviour when purchasing green products. It develops theoretical knowledge in the field of antecedents to purchase intention with a focus on the currently neglected consumer chemicals (detergents, cleaning agents and cosmetic products). Based on previous studies, antecedents of purchase intention for green consumer chemicals are identified and the significance of their influence is subsequently verified by empirical research. Confirmatory analysis is based on structural equation modelling of data obtained from a questionnaire survey conducted among 250 consumers. The empirical findings show that the main antecedents of green purchase intention in are environmental concern, green lifestyle and product knowledge. The influence of promotion and community can be regarded as weak to insignificant. The degree of influence of all investigated antecedents depends on the gender, age and level of education of consumers. Increasing the volume of purchasing green consumer chemicals will in particular require provision of more information to consumers to increase their awareness of environmental protection and green products. eng
dc.format p. 7992 eng
dc.language.iso eng
dc.publisher MDPI eng
dc.relation.ispartof Sustainability, volume 13, issue: 14 eng
dc.rights open access eng
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject consumer behaviour eng
dc.subject purchase intention eng
dc.subject green purchase antecedents eng
dc.subject green consumer chemicals eng
dc.subject chemical industry eng
dc.subject zákaznické chování cze
dc.subject nákupní záměr cze
dc.subject antecedenty ekologického nákupu cze
dc.subject ekologické spotřební chemikálie cze
dc.subject chemický průmysl cze
dc.title Consumer Intention to Purchase Green Consumer Chemicals eng
dc.title.alternative Spotřebitelské záměry k nákupu ekologických spotřebních chemikálií cze
dc.type article eng
dc.description.abstract-translated Článek se zabývá spotřebitelským chováním při nákupu ekologicky šetrných produktů. Rozvíjí teoretické poznání v oblasti antecedentů pro nákupní záměr se zaměřením na prozatím opomíjené spotřební chemikálie (prací a čisticí prostředky a kosmetické produkty). Na základě předchozích studií jsou identifikovány antecedenty k ekologickému nákupnímu záměru a následně je ověřována významnost jejich vlivu empirickým výzkumem. Konfirmační analýza je založena na strukturním modelování dat získaných z dotazníkového šetření mezi 250 spotřebiteli. Výsledky výzkumu ukazují, že hlavní antecedenty zeleného nákupního záměru jsou obavy o životní prostředí, ekologický životní styl a znalost produktů. Vliv marketingové komunikace a komunity lze považovat za slabý až nevýznamný. Míra působení všech zkoumaných antecedentů závisí na genderu, věku a stupni vzdělání spotřebitelů. Zvyšování objemu nákupů ekologických spotřebních chemikálií vyžaduje zejména informační působení na spotřebitele, které bude zvyšovat jejich povědomí o ochraně životního prostředí i ekologických produktech. cze
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus published version eng
dc.identifier.doi 10.3390/su13147992
dc.relation.publisherversion https://www.mdpi.com/2071-1050/13/14/7992
dc.rights.licence CC BY 4.0
dc.identifier.wos 000677003400001
dc.identifier.scopus 2-s2.0-85111275993
dc.identifier.obd 39885899


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

open access Kromě případů, kde je uvedeno jinak, licence tohoto záznamu je open access

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet