Assessment and Grading - Perception of Pre-Service English Teachers

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Zitková, Helena
dc.date.accessioned 2022-06-03T12:12:35Z
dc.date.available 2022-06-03T12:12:35Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.issn 2336-3347
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/79066
dc.description.abstract This article aims to explore test evaluation through the eyes of future English teachers. Firstly, the topic is linked to the wider context of modern approaches to future teacher education and school evaluation and then narrowed to test evaluation itself. Secondly, a survey, whose participants were second-year undergraduate prospective teachers, is introduced. As a part of developing their assessment literacy, they were asked to assess and grade a progress test, discuss it in the class and then reflect on the experience. The analysis of the data from the respondents’ handouts and open‐ended questionnaire items followed a constant comparative analysis and the result is an empirically grounded theoretical framework on pre-service teacher perception of assessing and grading. The findings show that the investigated pre-service teachers find evaluation a complex and difficult process and based on their experience of assessing and grading the identical test, they feel the urge to reconsider their current perception. eng
dc.format p. 31-55 eng
dc.language.iso eng
dc.relation.ispartof Hradec Králové Journal of Anglophone Studies, volume 8, issue: 1-2 eng
dc.rights open access eng
dc.subject assessment eng
dc.subject grading eng
dc.subject pre-service teachers eng
dc.subject hodnocení cze
dc.subject klasifikace cze
dc.subject přípravné vzdělávání učitelů cze
dc.title Assessment and Grading - Perception of Pre-Service English Teachers eng
dc.title.alternative Hodnocení a známkování - vnímání budoucích učitelů cze
dc.type article eng
dc.description.abstract-translated Tento článek si klade za cíl prozkoumat vnímání hodnocení a klasifikace testu očima budoucích učitelů angličtiny. Téma je nejprve zasazeno do širšího kontextu moderních přístupů v přípravném vzdělávání učitelů, dále text pojednává o hodnocení a následně je problematika zúžena na samotné hodnocení a klasifikaci testu. V následující části textu je představena výzkumná sonda, jejímiž účastníky byli studenti druhého ročníku bakalářského studia Anglický jazyk ve vzdělávání. V rámci rozvoje jejich profesních kompetencí byli studenti požádáni, aby vyhodnotili a oznámkovali identický test, prodiskutovali své postupy a následně je reflektovali. Za výzkumný nástroj byl zvolen dotazník. Výsledkem analýzy dat z dotazníku je empiricky podložená zakotvená teorie. Zjištění ukazují, že oslovení budoucí učitelé považují hodnocení a klasifikaci testu za složitý a obtížný proces, který je zpočátku založený zejména na jejich dosavadní zkušenosti s hodnocením a známkováním. Po prožitku hodnocení, společné diskusi a reflexi si studenti uvědomili potřebu přehodnocení jejich současného vnímání problematiky. cze
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus published version eng
dc.relation.publisherversion http://pdf.uhk.cz/hkjas/pi/pi_8-1-2021.php
dc.identifier.obd 39886789


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet