Dynamic Automated Search of Shunting Routes within Mesoscopic Rail-Traffic Simulators

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Kavička, Antonín
dc.contributor.author Krýže, Pavel
dc.date.accessioned 2022-06-03T12:11:24Z
dc.date.available 2022-06-03T12:11:24Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.issn 0197-6729
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/79050
dc.description.abstract Software tools using computer simulations are frequently used in the research and optimization of railway transport systems. Such simulations serve to examine different railway traffic scenarios (which typically reflect different timetables and railway infrastructure configurations). During the simulation experiments, it is necessary, among other things, to solve tasks related to the determination of track routes along which individual trains or parts of train sets are moved. Many simulation tools require the basic and alternative permissible track routes to be manually specified before starting the simulations, which is a relatively tedious and time-consuming process. Classical graph algorithms cannot be applied to solve the problem of automatic calculation of the routes because they are unable to take into account the length of the object being moved or recognise changes in the direction of its movement. This article presents original innovative algorithms focused on automated dynamic search of track routes (applying an appropriate optimization criterion), which is performed during simulation experiments within simulators working at the mesoscopic level of detail. The algorithms are based on a mathematical model (represented by a specifically designed weighted digraph) that appropriately reflects the actual track infrastructure. The dynamic calculation of each specific track route for a train or a group of railway vehicles considers both the total train set length and the current railway infrastructure occupancy, including blocked parts of the infrastructure due to intervention of the interlocking system. In addition, the places where the train set movement direction is changed can be identified on each route found. Applications of the algorithms and of the mathematical model of the track layout are demonstrated on a model track infrastructure. eng
dc.format nestránkováno cze
dc.language.iso eng
dc.publisher Hindawi limited eng
dc.relation.ispartof Journal of Advanced Transportation, volume 2021, issue: nečíslováno eng
dc.rights open access eng
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject train routes eng
dc.subject model of rail infrastructure eng
dc.subject search algorithms eng
dc.subject computer simulation eng
dc.subject vlakové cesty cze
dc.subject model železniční infrastruktury cze
dc.subject vyhledávací algoritmy, počítačová simulace cze
dc.title Dynamic Automated Search of Shunting Routes within Mesoscopic Rail-Traffic Simulators eng
dc.title.alternative Dynamické automatizované vyhledávání posunových cest v rámci mezoskopických simulátorů železničního provozu cze
dc.type article eng
dc.description.abstract-translated Softwarové nástroje využívající počítačové simulace jsou často využívány při výzkumu a optimalizaci systémů železniční dopravy. Tyto simulace slouží ke zkoumání různých scénářů železničního provozu (které obvykle odrážejí různé jízdní řády a konfigurace železniční infrastruktury). Při simulačních experimentech je mimo jiné nutné řešit úlohy související s určením kolejových tras, po kterých se jednotlivé vlaky nebo části vlakových souprav pohybují. Mnoho simulačních nástrojů vyžaduje, aby základní a alternativní přípustné trasy byly manuálně specifikovány před zahájením simulací, což je poměrně zdlouhavý a časově náročný proces. Klasické grafové algoritmy nelze pro řešení problému automatického výpočtu tras aplikovat, protože nedokážou zohlednit délku přesouvaného objektu ani rozpoznat změny směru jeho pohybu. Tento článek představuje originální inovativní algoritmy zaměřené na automatizované dynamické vyhledávání kolejových tras (s uplatněním vhodného optimalizačního kritéria), které se provádí při simulačních experimentech v rámci simulátorů pracujících na mezoskopické úrovni podrobnosti. Algoritmy jsou založeny na matematickém modelu (reprezentovaném specificky navrženým váženým digrafem), který vhodně odráží skutečnou kolejovou infrastrukturu. Dynamický výpočet každé konkrétní kolejové trasy pro vlak nebo skupinu drážních vozidel zohledňuje jak celkovou délku vlakové soupravy, tak aktuální obsazení železniční infrastruktury, včetně zablokovaných částí infrastruktury prostřednictvím zabezpečovacího zařízení. Na každé nalezené trase lze navíc identifikovat místa, kde dochází ke změně směru pohybu vlakové soupravy. Aplikace algoritmů a matematického modelu kolejové infrastruktury jsou demonstrovány na demonstrační kolejové infrastruktuře. cze
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus published version eng
dc.identifier.doi 10.1155/2021/8840516
dc.relation.publisherversion https://www.hindawi.com/journals/jat/2021/8840516/
dc.rights.licence CC BY 4.0
dc.project.ID EF17_049/0008394/Spolupráce Univerzity Pardubice a aplikační sféry v aplikačně orientovaném výzkumu lokačních, detekčních a simulačních systémů pro dopravní a přepravní procesy (PosiTrans) cze
dc.identifier.wos 000641739600001
dc.identifier.obd 39886716


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

open access Kromě případů, kde je uvedeno jinak, licence tohoto záznamu je open access

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet