Nadání jako etopedický problém

Show simple item record

dc.contributor.advisor Šándorová, Zdenka
dc.contributor.author Svobodová, Blanka
dc.date.accessioned 2022-06-01T12:51:39Z
dc.date.available 2022-06-01T12:51:39Z
dc.date.issued 2022
dc.date.submitted 2022-03-28
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/78941
dc.description.abstract Diplomová práce se orientuje na děti s nadáním, u nichž je v důsledku nesprávného edukačního přístupu vzneseno podezření na poruchu chování či problémové chování. Teoretická část práce je rozdělena na tři oblasti, první se zabývá etopedií ve svých teoretických východiscích, druhá oblast je stejným způsobem zaměřena na nadání, třetí oblast tyto dva fenomény spojuje do jediné problematiky, tedy nadání jako etopedického problému. V závěru teoretické části práce jsou zmíněny možnosti pro rozvoj nadání v České republice. Výzkum diplomové práce je veden v designu případové studie, díky které lze tuto problematiku objasnit v praxi. Cílem diplomové práce je vysvětlit problematiku nesprávného nahlížení na nadání jako na poruchu chování či problém v chování, neboť takto se v mnohých případech nadání manifestuje, a vymezit přístupy, které dbají na správný rozvoj nadání. cze
dc.format 108 s.
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení cze
dc.subject nadání cze
dc.subject etopedie cze
dc.subject poruchy chování cze
dc.subject specifické poruchy chování cze
dc.subject problémy v chování cze
dc.subject ADHD cze
dc.subject giftedness eng
dc.subject special education of children with behavioural disorders eng
dc.subject behavioral disorders eng
dc.subject specific behavioral disorders eng
dc.subject behavioral problems eng
dc.subject ADHD eng
dc.title Nadání jako etopedický problém cze
dc.title.alternative Giftedness as a behavioral disorder eng
dc.type diplomová práce cze
dc.contributor.referee Ehlová, Marcela
dc.date.accepted 2022-05-25
dc.description.abstract-translated This diploma thesis focuses on gifted children who, due to an inadequate educational approach, are suspected of having problematic behaviour, or infact a behaviour disorder. The theoretical part of this work is decided into three sections. The first section introduces the theoretical background of behavioral disorders. The second section focuses on giftedness. And the third section combines these two themes into a single issue, whereby giftedness becomes the behavioral disorder. Following the theoretical analysis, this thesis also mentions the possibilities for supporting the development of giftedness in the Czech Republic. The research in this thesis has been presented in the form of a case study, thanks to this, this issue can be clarified in practice. The aim of the diploma thesis is to clarify the issue of incorrect viewing of giftedness as a behavior disorder or behavioral problem, because in many cases giftedness manifests itself, and to define approaches that pay attention to the proper development of giftedness. eng
dc.description.department Fakulta filozofická cze
dc.thesis.degree-discipline Resocializační pedagogika cze
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická cze
dc.thesis.degree-program Resocializační pedagogika cze
dc.description.defence Studentka představila téma, cíle a závěry své diplomové práce a zodpověděla dotazy členů komise a otázky z posudků. Komise se shodla na mimořádné úrovni diplomové práce. cze
dc.identifier.stag 43525
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account