dc.contributor.advisor |
Šándorová, Zdenka |
|
dc.contributor.author |
Svobodová, Blanka
|
|
dc.date.accessioned |
2022-06-01T12:51:39Z |
|
dc.date.available |
2022-06-01T12:51:39Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.date.submitted |
2022-03-28 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/78941 |
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se orientuje na děti s nadáním, u nichž je v důsledku nesprávného edukačního přístupu vzneseno podezření na poruchu chování či problémové chování. Teoretická část práce je rozdělena na tři oblasti, první se zabývá etopedií ve svých teoretických východiscích, druhá oblast je stejným způsobem zaměřena na nadání, třetí oblast tyto dva fenomény spojuje do
jediné problematiky, tedy nadání jako etopedického problému. V závěru teoretické části práce jsou zmíněny možnosti pro rozvoj nadání v České republice.
Výzkum diplomové práce je veden v designu případové studie, díky které lze tuto
problematiku objasnit v praxi.
Cílem diplomové práce je vysvětlit problematiku nesprávného nahlížení na nadání jako na poruchu chování či problém v chování, neboť takto se v mnohých případech nadání manifestuje, a vymezit přístupy, které dbají na správný rozvoj nadání. |
cze |
dc.format |
108 s. |
|
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
cze |
dc.subject |
nadání |
cze |
dc.subject |
etopedie |
cze |
dc.subject |
poruchy chování |
cze |
dc.subject |
specifické poruchy chování |
cze |
dc.subject |
problémy v chování |
cze |
dc.subject |
ADHD |
cze |
dc.subject |
giftedness |
eng |
dc.subject |
special education of children with behavioural disorders |
eng |
dc.subject |
behavioral disorders |
eng |
dc.subject |
specific behavioral disorders |
eng |
dc.subject |
behavioral problems |
eng |
dc.subject |
ADHD |
eng |
dc.title |
Nadání jako etopedický problém |
cze |
dc.title.alternative |
Giftedness as a behavioral disorder |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Ehlová, Marcela |
|
dc.date.accepted |
2022-05-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis focuses on gifted children who, due to an inadequate educational approach, are suspected of having problematic behaviour, or infact a behaviour disorder. The theoretical part of this work is decided into three sections. The first section introduces the theoretical background of behavioral disorders. The second section focuses on giftedness. And the third
section combines these two themes into a single issue, whereby giftedness becomes the behavioral disorder. Following the theoretical analysis, this thesis also mentions the possibilities for supporting the development of giftedness in the Czech Republic.
The research in this thesis has been presented in the form of a case study, thanks to this, this issue can be clarified in practice.
The aim of the diploma thesis is to clarify the issue of incorrect viewing of giftedness as a behavior disorder or behavioral problem, because in many cases giftedness manifests itself, and to define approaches that pay attention to the proper development of giftedness. |
eng |
dc.description.department |
Fakulta filozofická |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Resocializační pedagogika |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.thesis.degree-program |
Resocializační pedagogika |
cze |
dc.description.defence |
Studentka představila téma, cíle a závěry své diplomové práce a zodpověděla dotazy členů komise a otázky z posudků.
Komise se shodla na mimořádné úrovni diplomové práce. |
cze |
dc.identifier.stag |
43525 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |