Diplomová práce se zabývá problematikou reedukace žáka s narušenou komunikační schopností.
Teoretická část práce se věnuje narušené komunikační schopnosti, zejména pak charakteristice narušené komunikační schopnosti, klasifikaci narušené komunikační schopnosti a průběhu reedukace dětí s narušenou komunikační schopnosti. Dále se práce věnuje řeči a komunikaci, rodině s dítětem s narušenou komunikační schopností a v neposlední řadě logopedické diagnostice, terapii a prevenci.
Praktická část je zaměřena na výzkum, který byl realizovaný v Základní škole a Praktické škole SVÍTÁNÍ, o.p.s., konkrétně v logopedických třídách. V praktické části je využita kvalitativní výzkumná strategie. Konkrétně je využita technika zúčastněného pozorování, polostrukturovaného rozhovoru a analýzy dokumentů organizace. Hlavní cílem praktické části je zjistit, jakým způsobem probíhá v logopedických třídách Základní školy a Praktické školy SVÍTÁNÍ o.p.s. vyučování a jak toto vyučování přispívá k reedukaci narušené komunikační schopnosti.