Příčiny nekázně žáků na 2. stupni ZŠ

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Rýdl, Karel
dc.contributor.author Truhlářová, Jana
dc.date.accessioned 2021-10-11T10:41:58Z
dc.date.available 2021-10-11T10:41:58Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/78694
dc.description.abstract Tato práce se zabývá životními problémy studenta. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V současné době dochází k nárůstu sociálně patologických jevů ve společnosti. Do skupiny sociálně patologických jevů patří také i projevy nekázně žáků základních škol v podobě agresivity a agresivního chování. Teoretická část vymezuje a charakterizuje pojmy stres, záškoláctví, šikana, deprese a speciální poruchy učení. Charakterizuje techniky, jak se vypořádat s náročnými situacemi, duševním zdravím. Zabývá se úlohou učitele v procesu výchovy a vzdělávání. Empirická část analyzuje cíle a metodiku výzkumu. Je zde stanoven úkol, charakteristika výzkumného modelu a metodologie výzkumu, což je dotazník. Vyhodnocené odpovědi studentů z dotazníku byly analyzovány, vzájemně porovnány a následně interpretovány. Závěr tvoří explicitní návrhy a doporučení pro pedagogickou praxi uvedených škol, které vyplynuly z empirické části diplomové práce. cze
dc.format 53 s. + příloha cze
dc.language.iso cze cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení cze
dc.subject stres cze
dc.subject šikana cze
dc.subject deprese cze
dc.subject speciální porucha učení cze
dc.subject náročná situace cze
dc.subject učitel cze
dc.subject stress en
dc.subject chicane en
dc.subject depression en
dc.subject special learning disorder en
dc.subject demanding situation en
dc.subject teacher en
dc.title Příčiny nekázně žáků na 2. stupni ZŠ cze
dc.title.alternative Causes of indiscipline of pupils at the second stage of primary school cze
dc.type závěrečná práce cze
dc.contributor.referee Šándorová, Zdena
dc.date.accepted 2021
dc.description.abstract-translated This work deals with student's life problems. The work is divided into theoretical and empirical part. The theoretical part determines and characterizes terms stress, truancy, chicane, depression and special learning disorders. Currently, there is an increase in socially pathological phenomena in society. The group of socially pathological phenomena also includes manifestations of indiscipline of primary school pupils in the form of aggression and aggressive behavior. lt characterizes the techniques how to cope with demanding situations, mental health. lt deals with the role of teacher within upbringing and education processes. The empirical part analyses the goals and methodology of research. There is a determination of tasks, characteristics of research pattem and methodology of research, which is a questionnaire. Evaluated answers of students from the questionnaire have been analysed, mutually compared and consequently interpreted. Conclusion consists of explicit suggestions and recommendations for pedagogical practice of mentioned schools, that emerged from the empirical part of the diploma work. eng
dc.thesis.degree-discipline Doplňující pedagogické studium cze
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet