Digitální knihovnaUPCE
 

Role výchovného poradce a jeho vliv na utváření klima školy

Závěrečná práceOtevřený přístup
Náhled

Datum publikování

2021

Vedoucí práce

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

Práce je věnována problematice výchovného poradenství a jeho roli na utváření školního klima. V teoretické části je popsána historie a vývoj výchovného poradenství a jeho právní ukotvení v českém vzdělávacím a právním systému. Dále je definován pojem školního klima a faktory, které jej ovlivňují. V praktické části je provedeno výzkumné šetření s cílem zjistit, zda a do jaké míry se výchovní poradci ve dvou konkrétních školách podílejí na utváření školního klima. Šetření probíhalo formou pozorování a rozhovoru. Rozhovory byly vedeny s vedením školy, pedagogickými pracovníky, a hlavně pak s výchovnými poradci obou škol. Závěr práce může poskytnout důležité informace pro vedení obou škol. Informace mohou být použity k sebereflexi a optimálnímu zapojení výchovných poradců do utváření školního klima.

Rozsah stran

50 s.

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Bez omezení

Název akce

ISBN

Studijní obor

Doplňující pedagogické studium

Studijní program

Signatura tištěné verze

Umístění tištěné verze

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

výchovné poradenství, výchovný poradce, klima školy, škola, education counseling, educational consultant, school climate, school

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced