Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Téra, Michal |
|
dc.contributor.author |
Bláhová, Kateřina
|
|
dc.date.accessioned |
2021-10-04T07:27:18Z |
|
dc.date.available |
2021-10-04T07:27:18Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.date.submitted |
2021-07-31 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/78575 |
|
dc.description.abstract |
Práce je věnována jihoslovanské kinematografii 50. a 60. let 20. století. Představuje nejvýznamnější filmová díla a autory, kteří se svou tvorbou zapsali do filmových dějin. Téma je zaměřené především na oblast Chorvatska a Srbska, ale pojednává i o kinematografii makedonské, bosenské, černohorské a slovinské. Vymezené období je stěžejním pro jugoslávskou kinematografii a její produkci. Práce je stručným přehledem filmové produkce, režisérů a historie, která je nedílnou součástí při rozvoji jakéhokoliv druhu umění. Zabývá se partyzánským filmem, socialistickými a neorealistickými tendencemi, moderní novou vlnou, sociálním realismem a v neposlední řadě také tzv. černou vlnou. |
cze |
dc.format |
123 s. |
|
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
kinematografie |
cze |
dc.subject |
Jugoslávie |
cze |
dc.subject |
20. století |
cze |
dc.subject |
partyzáni |
cze |
dc.subject |
crni talas (černá vlna) |
cze |
dc.subject |
cinematography |
eng |
dc.subject |
Yugoslavia |
eng |
dc.subject |
20th century |
eng |
dc.subject |
Partisans |
eng |
dc.subject |
crni talas (black wave) |
eng |
dc.title |
Jihoslovanská filmová tvorba 50. a 60. let 20. století |
cze |
dc.title.alternative |
South Slavic Cinematography in the 1950s and 1960s |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Gańczarczyk, Gabriela Maria |
|
dc.date.accepted |
2021-09-02 |
|
dc.description.abstract-translated |
The work is devoted to South Slavic cinematography of the 50s and 60s of the 20th century. It presents the most imporant film works and authors who have entered to the film history with their work. Main topic is focused on the area of Croatia and Serbia, but also discusses Macedonian, Bosnian, Montenegrin and Slovenian cinematography. The defined period is crucial for Yugoslav cinematography and its production. The work is a brief overview of film production, directors and history, which is an integral part of any kind of art. It deals with partisan film, socialist and neoreslist tendencies, modern new wave, social realism and, last but not least, with the so-called black wave. |
eng |
dc.description.department |
Fakulta filozofická |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Kulturní dějiny: Kulturně historická slavistika |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.thesis.degree-program |
Historické vědy |
cze |
dc.description.defence |
1. Představení diplomové práce: cíle, prameny, metody
2. Posudky vedoucího práce a jejího oponenta
3. Reakce diplomantky
4. Závěrečná rozprava |
cze |
dc.identifier.stag |
42547 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
|
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account
|