Vliv výpočtu vozidlových odporů na jízdní dobu vlaku

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Nachtigall, Petr
dc.contributor.author Beran, Vojtěch
dc.date.accessioned 2021-07-07T07:58:14Z
dc.date.available 2021-07-07T07:58:14Z
dc.date.issued 2021
dc.date.submitted 2021-05-14
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/78003
dc.description.abstract Práce se zabývá vozidlovými odpory, které jsou v prostředí české železnice definovány a počítány dle předpisu, který nebyl posledních 30 let aktualizován, a tedy nereflektuje technický pokrok. Cílem projektu je utvoření celkového přehledu o způsobu, jak byly vozidlové odpory počítány v minulosti a jak se měnily s aktualizací zmíněného předpisu. Další část práce pak zkoumá, jaký dopad mají případné nové změny na výpočet jízdních dob a další aspekty. Vedle zpřesnění výpočtu jízdních dob, který má přínos pro provozovatele dráhy, ovlivňují vozidlové odpory i výpočty technických normativů zátěže a energie. Jejich zpřesnění pak může mít přínos pro dopravce. cze
dc.format 80 s.
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení
dc.subject vozidlové odpory cze
dc.subject jízdní doby cze
dc.subject výpočty cze
dc.subject vehicle resistances eng
dc.subject driving times eng
dc.subject calculations eng
dc.title Vliv výpočtu vozidlových odporů na jízdní dobu vlaku cze
dc.title.alternative Influence of vehicle resistance calculation on train running time eng
dc.type bakalářská práce cze
dc.date.accepted 2021-06-08
dc.description.abstract-translated This thesis addresses the issue of vehicle resistances, which are defined and calculated in the Czech railway ambit according to a regulation that has not been updated for the last 30 years, and therefore does not reflect technical progress. The aim of the project is to create an overall overview of how vehicle resistances were calculated in the past and how they changed with the update of the mentioned regulation. The next part of the work examines the impact of any new changes on the calculation of travel times and other aspects, not only shortening theoretical travel times, but also better traffic planning, use of track capacity and increased traffic stability, thanks to more accurate calculations. eng
dc.description.department Dopravní fakulta Jana Pernera cze
dc.thesis.degree-discipline Technologie a řízení dopravy: Technologie a řízení dopravních systémů cze
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera cze
dc.thesis.degree-program Dopravní technologie a spoje cze
dc.description.defence Student přednesl ucelenou a logicky uspořádanou obhajobu svého bakalářského projektu. V ní dokázal přesvědčivým způsobem obhájit závěry svých řešení. Na připomínky recenzenta reagoval správně a v plném rozsahu je zodpověděl. U doplňkových otázek prokázal schopnost logického myšlení, pohotové reakce, jasného a srozumitelného vysvětlení. cze
dc.identifier.stag 42424
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet