Zobrazit minimální záznam
dc.contributor.author |
Froněk, Jan
|
|
dc.contributor.author |
Chlumecký, Jaroslav
|
|
dc.contributor.author |
Horník, Tomáš
|
|
dc.contributor.author |
Vymětal, Daniel
|
|
dc.date.accessioned |
2021-05-24T15:38:56Z |
|
dc.date.available |
2021-05-24T15:38:56Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.issn |
1822-296X |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/77486 |
|
dc.description.abstract |
One of the key parameters during the analysis of traffic in the cities is the modal split, which shows how is the role of different modes of transport in the city. Every 10 years in the Czech Republic, the Czech Statistical Office makes a census of houses, people and flats and a regular commute to work and school (or modal split). However, this data is not using for the further needs of city traffic planning, while small towns (15-60,000 inhabitants) have not another source of data for planning of traffic behaviour. This paper follows the final report from the CYCLE21 project, which analysed data from 2001. This paper examines the development of data between 2001 and 2011 (when the last census took place in the Czech Republic) and analyses the trend of change of traffic behaviour. Concurrently, this paper introduces methodological documents created by the authors of the paper for the future census in 2021 so that it is possible to make prediction of modal split in individual cities in the Czech Republic. |
eng |
dc.format |
p. 1000 - 1005 |
eng |
dc.language.iso |
eng |
|
dc.relation.ispartof |
Transport Means 2020 : proceedings of the 24th International Scientific Conference, volume II, issue: 234 |
eng |
dc.rights |
open access |
eng |
dc.subject |
the prognosis of data |
eng |
dc.subject |
modal split |
eng |
dc.subject |
Czech Statistical Office |
eng |
dc.subject |
commute |
eng |
dc.subject |
SUM |
eng |
dc.subject |
prognóza dat |
cze |
dc.subject |
modal split |
cze |
dc.subject |
Český statistický úřad |
cze |
dc.subject |
dojížďka |
cze |
dc.subject |
SUMP |
cze |
dc.title |
Development of modal split in the Czech Republic according to national census |
eng |
dc.title.alternative |
Vývoj modal split v České republice na základě dat z celostátního sčítáni domu, lidu a bytů |
cze |
dc.type |
article |
eng |
dc.description.abstract-translated |
Při analýze dopravy ve městech je jedním z klíčových parametrů právě modal split, který ukazuje jak si stojí jednotlivé módy dopravy v daném městě. V České republice každých 10 let provádí Český statistický úřad sčítání domů, lidí a bytů a sčítání pravidelné dojížďky do zaměstnání a do škol. (neboli modal split) Data však již dál pro potřeby plánování dopravy ve městech neanalyzuje, přitom pro malá města (15 - 60 000 obyvatel) je to často jediný souvislý zdroj dat pro analýzu dopravního chování. Předkládaný příspěvek autorů navazuje na závěrečnou zprávu z projektu CYCLE21, který analyzoval data z roku 2001 a zkoumá jejich vývoj v roce 2011 (kdy proběhlo poslední sčítání v České republice). Současně seznamuje s metodickými podklady vytvořenými autory příspěvku pro budoucí sčítání v roce 2021 tak, aby bylo možné udělat predikci modal splitu v jednolivých městech v České republice. |
cze |
dc.peerreviewed |
yes |
eng |
dc.publicationstatus |
published version |
eng |
dc.relation.publisherversion |
https://transportmeans.ktu.edu/wp-content/uploads/sites/307/2018/02/Transport-means-A4-II-dalis.pdf |
|
dc.identifier.obd |
39884733 |
|
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit minimální záznam
|
Vyhledávání
Procházet
-
Vše v Digitální knihovně
-
Tato kolekce
Můj účet
|